Gå till innehåll

Julquiz III


JDW

Rekommendera Poster

Det är fullt i bränsle och i fredags när jag klämde ihop slangen mellan filter o förgasare så borde symptomen kommit om det är bränsleproblem, det som hände när jag släppte var att filtret "vart halvtomt", vilket indikerar att förgasarna sög o inget "vaccum" som höll emot bakifrån.

 

 

Förgasarna suger inte de tar bara emot och släpper vidare trycket från bränslepumpen,  prova en lös dunk direkt anslutet till soppa pumpen.

 

Om filtret lite då och då blir luftfyllt dvs soppan har runnit bakåt tillbaks  till tank och delvis tömt slang och filter då skulle jag gjort ren bakventilen i bränslepumpen.       Även om bilen stått still ett tag och du släpper på soppaslangen ska du ha tryck så du blir nersprutad.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har ju själv (liksom Eile) vart hårt inkörd på bränsle bekymmer. Speciellt intermittensen. Nu var det dock värre igen och det liknade tidigare quiz'ar o då har tändningen skenat iväg. Pratade med en kompis som föreslog byt tänddelar, "de är ju billiga", tänkte lite o alllt krångel/ ovisshet när jag fått vända på väg till skogen, så jag började med att byta en del

 

post-4978-0-81648900-1489088283.jpg

 

billig o billig, men funkar det så...  -_-  -_-

 

Till jobbet några dagar o i dag Vägmöte i Arvika o JDW gick som ett urverk igen!

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...