Gå till innehåll

Beckistuta

Rekommendera Poster

Nu har jag bytt hjul och kollat lite, vänster damask är det hål på och den högra såg torr ut. Blir att byta båda, hur försiktig ska man var när man har ett hål i damasken? Går det att köra lite? Sen så har ju laddningslampan tänts och jag mätte upp på batterierna, vid endast tändning på: 25,4v. Med motorn igång och handgasen uppställd lite: 24v!!! Blir att köpa ny generator!

Tätningar på bromsarna saknas också men det får man väl åtgärda till sommaren.

Bytte hjulen och OJ!!! Vilken skillnad det blev när jag åkte hem! Nu skulle man ju kunna åka till Kiruna utan problem! :)

Bild före och efter:

post-10139-0-21264000-1484766844_thumb.jpg

post-10139-0-05657600-1484766861_thumb.jpg

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har instruktionen för att installera en OM603 med SMP kittet? Jag hörde av mig till SMP och frågade efter det eftersom min genarator gått sönder och den satt med endast en bult i blocket så jag ville se hur den ska sitta enligt instruktionerna. Dom skickade en bild men jag skulle vilja ha lite mer om det finns. Han skulle ha 800kr för instruktionen fast jag berättade att jag hade en tgb11 med kittet men att säljaren inte hade kvar instruktionerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det där kiten bara utskuren mellan ring att bulta dit svepet på en annan motor, generatorn hänger väl i framkant på motorn och berörs väl inte av ombyggnaden mot växellåda och koppling.  enklast för att se hur det ska se ut är väl google och motortypen +bilder

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kittet innefattar både adapter till växellåda, motorfästen och fäste för orginalgenerator..Iaf det jag fick med när jag köpte motorn.Jag kan ta bilder och skicka...Har även monteringsanvisningen som jag kan kopiera.. Det saknas nån sida men inte just generatordelen.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kittet innefattar både adapter till växellåda, motorfästen och fäste för orginalgenerator..Iaf det jag fick med när jag köpte motorn.Jag kan ta bilder och skicka...Har även monteringsanvisningen som jag kan kopiera.. Det saknas nån sida men inte just generatordelen.

Ja men det vore toppen! Ja det sitter ett plattjärn som jag tror man ska fästa övre örat på generatorn i. På min sitter det även ett hjul för remmen där.

Om du har lust får du gärna ta nått kort på din och kopiera eller ta kort på instruktionen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har jag fått tag i lite grejor och hyrt en garageplats. Detta ska bli kul! Hittade en jättefin aluzink kaross som jag köpte, den ska målas och isoleras samt lite ljuddämpning. Sen köpte jag en till motor en OM603turbo som efter lite översyn och godis (dieselmeken, annan turbo och IC) ska få ersätta OM603sugmotorn som sitter i nu.

Har också köpt en opel corsa servo och styrenhet samt liteandra bra och ha grejor :)

 

post-10139-0-97282900-1486472786_thumb.jpg

post-10139-0-88190400-1486472788_thumb.jpg

post-10139-0-11218300-1486472790_thumb.jpg

  • Like 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu har jag funderat lite, eftersom jag har gjort nån motorkonvertering förut och jag gillar automat i skogen så ska jag försöka få i en 722.6 låda bakom turbomotorn. Är det någon som gjort nå liknande här? Är någon intresserad av ett SMP kitt då mitt isåfall kommer bli över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...