Gå till innehåll

Rostskydd/förfining i hjulhusen TGB..


Svana

Rekommendera Poster

Tänker lägga lite energi på att lägga färg och hållbart rostskydd i hjulhusen och ramen på tgb:n.

Helst nåt som inte släpper med högtryckstvätten men ändå enkel applicering och som går att handla lätt.

Hmm.. sån där body som säljs som man sprutar på. Vilken väljer man? Och ska man måla över den sen eller bara låta den vara svart?

Vad har ni för erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod i valet och kvalet mellan att pensla på färg eller underredsmassa... Kompisen har lackat underredet på sin cheva och är förespråkare för det..lätt att spola av skiten och bättra på färg där det slagits bort. Det som gjorde att jag valde underredsmassa ändå var att massan var ok på sina ställen.. mycket mer jobb att skrapa loss det som satt som berget.. för massan måste bort helt om det skall målas. Jag har tagit allt löst..skalat av ytan på det som suttit fast. Sen har jag penslat med biltemas underredsmassa och en gammal burk carosol som jag hade hemma. Dessutom har jag sprayat i alla skrymslen och skarvar där det varit svårt att pensla som bakom skärmkanten.. biltemas rostskyddsspray har jag använt.. Det blir snyggt och förhoppningsvis sparar det på bilen.. snart har jag fixat hela underredet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör både och, ta sådan man skall pensla på i hjulhus, men sätt på dej handskar och smeta på med händerna så du jobbar in den ordentligt mot plåt mm, så sprutar du med övermålningsbar underredsmassa på resten,

 

ja naturligtvis tvättar du ordentligt och låter torka innan du börjar, och som de skriver pilla bort lösa flagor, och roterande stålborste på rostfläckar ,så rostskyddsfärg/grundfärg på innan underreds massan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en sputbar massa till våra bilar från Swedol, la ganska tjockt och det sitter riktigt bra. Dock ej övermålningsbar, satte en trissa i skruvdragaren och fick bort det som var löst. Enda nackdelen med å spruta är att det stänker lite men det är lätt att komma åt tycker jag.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...