Gå till innehåll

Information om gammal Valp


Rekommendera Poster

Halloj,

 

Nu är det så att jag försöker få tag information på en valp som min frus bortgångna far ägde en gång i tiden. Registreringsnumret som jag ser på bild verkar inte finnas kvar oavsett hur jag vrider och vänder på det, jag vet att den såldes 2013 cirka strax innan han gick bort. Bifogar en bild på den. Tanken var från början att i framtiden köpa tillbaka den men nu när jag inser att den förmodligen är skrotad/exporterad så är det mest kul om man kan få tag på lite mer information om vad som hände den.

 

Reg-nummer jag kan tänka mig enligt bild är CBC709 eller DBC709.

Uppskattar all information jag kan få.

 

Bifogar bilden jag har på den:

valp.thumb.jpg.c151feede2b70b2b1053ca0d5d5044c4.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen!

 

Något som kan förenkla din efterforskning är att terrängbilen på bild inte är en valp utan en TGB 13, alt. Volvo C304.

"Valp" sammanfattar egentligen generationen före dessa.

 

 

Mvh Viktor

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var några uppköpare som scannade annonser, så vi den tiden försvann de fort. antagligen exporterad.

En jobbarkompis lade ut sin, såldes på telefon på nån timme. Den gick till Afrika.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2024-05-22 på 20:50, Vinkon säger:

Hej och välkommen!

 

Något som kan förenkla din efterforskning är att terrängbilen på bild inte är en valp utan en TGB 13, alt. Volvo C304.

"Valp" sammanfattar egentligen generationen före dessa.

 

 

Mvh Viktor

Så pass alltså, tack för infon! Något tips på hur jag kan hitta info om vad som hände innan den blev skrotad/export?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Lucke säger:

Så pass alltså, tack för infon! Något tips på hur jag kan hitta info om vad som hände innan den blev skrotad/export?

Nä tyvärr, det skulle vara om du kontaktade transportstyrelsen (och ev. MHRF) och förklarade problemet även för dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...