Gå till innehåll

B-30 mot B-20 = 5 växlad låda?


Gäst t80t80

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Tack eile för bilderna, jäkligt läckra! Ama-P2000, är det en CAD-bild, riktig bil, eller en photoshop? Jag är inget vidare på att hålla mig till ämnen, men jag ber ändå att vi håller oss nåt sånär till saken. Har du lust att öppna en tråd med bilder under bildforumet, eller off topic? Gärna med länk in från publicerad sida, så vi håller så mycket serverutrymme öppet för TGB-bilder som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DÅ kan man ju lika järna ta en Mercedes ML = också permanent fyrhjulsdrift också ramlös

 

ML blev ramlös med den nya w164 karossen 2005 som ersatte den äldre w163 med ram.

 

PDT_Armataz_02_28.gif De va som f...n' date=' hade jag aldrig kunnat tro, det kan inte ha varit mycket till ram, 1,5x1,5 cm fyrkantsrör?? Inte samma som i GL väll?? Rätta miljön är hur som helst vintertid i stad för den.
[/quote']

 

böj dig ner och titta!

givet är inte en ML någonting att ha offroad mer än någon annan "stadsjeep"

 

 

 

 

 

 

En vacker dag så böjer jag mej ner o tittarPDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är riktiga bilar hamnade av misstag på en sida med mängder med skönheter.

 

 

ang bilder så trillar det in förfrågningar lite då och då på mejlen om byggbilder på lådor, dieslar mm.  mängder finns men måste scannas av och sen finns mycket bilder samlade från gamla 4x4 resor men eftersom jag saknar dia scanner så är det omöjligt scanna in det. Men ev försöker jag lägga upp lite byggbilder från det som fotats på papperbilder.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ivrig teoretisk förbättrare, har jag nu fått en näsbränna, och förstått att den enklaste vägen är att inte röra den stora TGB:n. Vilket med all säkerhet kommer att medföra en hel rad komplikationer, dels för att komponentlikheten mellan TGB, och andra volvo modeller inte tycks vara vad jag trodde innan jag började den här tråden. D.v.s inte lika god passform som legobitar, till viss del också för att vissa ser TGB:n och också lillalpen som "klenod för att bevara sveriges historia" i stället för bruksbil, så tycks ämnet i fråga vara ganska känsligt, jag ber i förväg om ursäkt och förlåtelse om jag lyckats såra eller på annat sätt gjort TGB ägare besvikna, vilket med största sannolikhet inte var meningen med diskussionen. Planerna med B-20 har jag lagt åt sidan, om jag däremot nämner cryslers 2,4 så har jag avvikit från ämmnet. Ska nu ta en närmare titt på 2,4:an och fundera över om, det kan vara värt innan jag bestämmer mej för att öppna en ny tråd, Motorbyte på terrängbil, vilket kan öppna upp för en bredare disskusion.. Drar mej nu ur denna disskussion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du 2,4l motorn från mexico verkligen passar som lego i en 11, slog lite på den och varvillig är den men bottendrag tveksamt eftersom maxvridet ligger skyhögt, sen är den nog stört omöjlig att få in i en valp med tanke bredden, 11 kanske men det blir många timmar med både kapen svetsen svarven och fräsen.

sen kom väl denna motor på mitten av 90-talet vet inte när bilar här dök upp men motorn med allt lullul som krävs lär nog kosta flis.

 

gör så här köp en 202 eller ta din 11 bil sno motorn från en dieselvolvo audiww har passning mot m45'an och passar direkt i som lego, vill du åka fortare ta samma motor från en lt och få turbo. sen åker du runt och medelar resturanger mm att du omhändertar fritösoljan mot en mindre ersättning, oljan häller du i tanken stålarna du får för besväret tankar du på med ytterligare diesel för att spä oljan lite. Du kommer nu åka helt gratis och gör en miljöinsats på köpet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog har alla burkar tänt på 2 vevaxelvarv vet inte men misstänker att  fyra vevtapparna ligger 180 grader mot varandra och kör man på desa bör det gå bra.

men låt de gamla b20 sitta kvar i vinterbilarna där de hör hemma.1966-Volvo-Amazon-Custom-Coupe-by-Bo-Zolland-Rear-And-Side-1024x768.jpg

 Har du länk till bilden' date=' finns det fler?... grannen är amazon freak och han kommer att dregla... själv tycker jag också amazon är snygg och denna är ju toppen... B20 på de sista modellerna.... B30 har en underbar gång, låter bra och tja underbart.... stradivarius må ju vara en gammal fiol men de skall ju låta bäst har jag hört [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]
s-os2008-02-27 16:46:34
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...