Gå till innehåll

En terrängbärgare Tgb 40 föds (byggtråd)


Gäst Malmas

Rekommendera Poster

Gäst Malmas

Är du säker på att det inte sitter en extra led mellan hytt och skåp  [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_28.gif[/img] Det ser ut som ni håller på att göra korkskruv av ramen.  Den flexar onekligen bra trots att ramen måste blivit uppstyvad av att få bärgningsaggregatet monterat.

 

 

Det går att lossa hjälpramen till bärgningsaggregatet i framkant, därför kan det flexa så mycket utan att det går sönder.

Det står att läsa i byggtråden hur vi har gjort dom främre fästerna.
Malmas2009-07-22 08:28:02
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TommyS

Vilket underbart bygge!

Jag har läst hela byggtråden och det varit en lång och intressant resa.

Det ska bli kul att få se den på vägarna och kanske står den parkerad i stan ibland?

Ni får planera in att åka med oss till Skövde (Kättilstorp) nästa år. Det vore kul!

 

/Tommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malmas
Vilket underbart bygge!

Jag har läst hela byggtråden och det varit en lång och intressant resa.

Det ska bli kul att få se den på vägarna och kanske står den parkerad i stan ibland?

Ni får planera in att åka med oss till Skövde (Kättilstorp) nästa år. Det vore kul!

 

/Tommy

 

Tack, om du har vägarna förbi kungsbarkarö är du välkommen in och titta på den live.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ake64

Kul att se den i action också. PDT_Armataz_02_43.gif

 

Jag har inte gjort så mycket väsen av mig i den här tråden men har följt den med stort intresse. Det är ett snyggt bygge. 

 

mvh Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

 

Nu väcker jag lite liv i den här tråden igen, för nu har jag spottat två nya TGB40 på gården!

 

Det skulle vara kul att få veta vilka projekt det ska bli  PDT_Armataz_02_01.gif

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu väcker jag lite liv i den här tråden igen' date=' för nu har jag spottat två nya TGB40 på gården!

 

Det skulle vara kul att få veta vilka projekt det ska bli  [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_01.gif[/img]

 

 

Nja det är inga nya terrängbärgarprojekt på gång, utan det du har sätt är 2st TGB30 som vi köpt som reservdelsbilar till 40:an.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...