Gå till innehåll

Stureplan offroaders


Gäst Puppe

Rekommendera Poster

Gäst Karl XI
Då är ALLA platser till Femörefortet bokade.

Men om någon vill så kan man anmäla sitt intresse fortfarande ifall jag får något återbud från de som redan har en plats.

 

Det börja närmare sig. Gutt

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Tid: 10:00 - ca 15:00

Pris: 500:- inkl. lunch, betalas till guiden.

Samling: Parkeringen Södra Femöre, skyltat Femörefortet

Upplev hela Femörefortet med centraltunneln på 450 meter, en 7,5 cm pjäs, eldledning, elverk, verkstäder, logement, centraldurk och vattenintag. Se reservkommandoplats, skyddsrum och andra installationer inom området.<?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><?: PREFIX = O />

Ärtsoppelunch finns inplanerad under guidningen och är inkluderad i priset.

Medtag egen ficklampa, helst modell större, hjälm (tex cykelhjälm) och kom i oömma kläder. Guidningen innebär en hel del gående, ibland i trånga utrymmen. Personer med rädsla för trånga utrymmen eller höjdrädsla rekommenderas inte denna guidning.

 

Man får fotografera i Fortet.

Temperaturen i berget är ca 16-17 grader.

Möjlighet att handla souvenirer och böcker finns i Femörefortets kiosk. OBS: Endast kontant betalning, ej kort.

Utgå från riksväg 53 (motorväg) från Nyköping till Oxelösund. När motorvägen slutar vid hamnen är det skyltat Femöre till höger, därefter direkt höger igen och sedan direkt vänster. Kör igenom villaområdet och över Femörekanalen. Följ huvudvägen skyltat mot S Femöre och efter ca 500 meter tag höger, skyltat Femörefortet och S Femöre. Kör den smala asfaltvägen tills den slutar i en stor parkering (P på kartan).

karta-3.JPG

För er som inte vill åka dit på egenhand, utan vill åka med i kolonnen så samlas vi 0700 på parkeringen vid Bromma Center.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Om det inte vräker ner regn så börjar vi ca 1-1½ timme ovan jord med tillträde till ett antal bunkrar som tillhör fortet.

Regnkläder är alltså bra att ha med sig om prognosen tyder på det. PDT_Armataz_02_41.gif
Protiwa2009-10-20 10:28:43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite sugen på att åka dit också. Mest för att få träffa er allihop och kasta ett öga på era bilar! Ska försöka vara där innan er så jag kan ta lite kort på er när kolonnen rullar in!

 

SKREV OBELIXEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk att bli allmänt mobbad (finns det ingen mindre textfont än den här?) så åker jag civilt PDT_Armataz_02_15.gif, då jag har beredskap och kan torska på utryckning....

 

/thommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga gröna bilar för oss tyvärr PDT_Armataz_02_06.gif

Jag och Hasse kommer i Hasses lilla röda japanraket PDT_Armataz_02_03.gif

Grönkläder e väl nästan ett måste eller.... PDT_Armataz_02_02.gif
Bajon12009-10-21 17:34:40
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Gastorn

Hej, blir tyvärr ingen kronbil för mig, såg i kväll när jag skulle hämta 11 11:an o startat o varmkört att motoroljan nästan rann rakt igenom olje kylaren. 13 bilen har ju 2 trasiga damasker så känner inte riktigt för att ta den. J...a skit, f-n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...