Gå till innehåll

Bjurbäcken 25-26/11


Gäst Andreas.E

Rekommendera Poster

Gäst Andreas.E

Hejsan

 

 

 

Så har Trond ordnat med en liten träff i Bjurbäcken den 25-26/11. Det

är väldigt begränsat med sängplatser i campen. Själv kommer jag att

krypa ner i varm sovsäck

 

och på med kaminen i bilen.

 

 

 

Mer information om träffen/turen finner du på: Laplander.nu

 

 

 

Behöver du hjälp med att finna fram, eller behöver mer information, ta kontakt med Trond här, eller på www.laplander.nu

 

 

 

Vi kommer att posta bilder för dom som inte hade anledning att vara med smiley20.gif

 

 

 

 

 

 

Andreas.E2006-11-13 12:48:45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Trond vi vill vara med men kanske inte har möjligheten endel har långt att åka och andra som jag har bilen i delar. men vi vill gjärna se bilder av vad för kul ni har för er. Det kan vara våran ända möjlighet att vara med på ett hörn. Hoppas på många fina bilder och historier från Bjurbäcken. mvh Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Kan du inte bli med Cato ?

 

har inte bil smiley19.gifsmiley19.gif ingen plats att såva......har ju min militær utrustning så jeg kan jo såva under en bjørk smiley17.gifsmiley17.gifsmiley17.gif

 

He he he.. viss du ikke snorker så kan du få lov att sova i bilen min smiley36.gif men de blir ikke noen koz smiley36.gifsmiley36.gif

 

 

Andreas.E2006-11-13 10:25:35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Eftersom jag har det lite för rörigt i livet, så är två veckor än så länge för kort tid för att jag ska kunna förbereda en så lång resa och vara säker på att även ta mig ända hem efteråt. Men jag kommer om det blir nån mer gång under vintern. Jag kollade på hitta.se och avståndet Nässjö-Arvika är 347 km. Jag har just tillbringat två timmar på morgonen nu med att åka tretton mil, så jag lär ha förberett mig ordentligt om jag ska reda ut tur och retur Bjurbäcken. smiley36.gif Lomhörd plus att på 44 mil har B30:n slickat i sig 95-100 liter. Och det är ju inte precis engelskt te man släcker törsten på den med. smiley36.gif

 

Hoppas alla som kan åka får en trevlig offroadkörning i Bjurbäcken, jag är avundsjuk på alla er!smiley20.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
Lomhörd plus att på 44 mil har B30:n slickat i sig 95-100 liter. Och det är ju inte precis engelskt te man släcker törsten på den med. smiley36.gif

 

 

*lol* du säger något där Erik... det kostar att vara TGB ägare. Sista rundan i Bjurbäcken gick det rundt 70L, men då har jag ju otorligt kortare väg än från Nässjö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att blanda i E 85. Inga problem med 50/50. Sänker kostnaden. Jovisst kostar det. Jag har 38 mil tor Bjurbäcken. Men klart trevliga träffar och dessutom mer naturliga svårigheter i körningen då det ju är riktig terräng o inte konstgjorda banor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Som sagt, jag kommer så snart jag har möjlighet. Förutom att det verkar vara ett rackarns både bra och häftigt körområde, så vill jag råka er alla stollar som jag tjötar med här! smiley36.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304
smiley36.gif Du får väl kolla mina referenser, robban.f, beachen, jockum, putte och framförallt FormerMazda. *hint* Mina dåvarande sambos vågar jag inte låta dig fråga, men vi kanske ska vänta med att flytta ihop? smiley36.gifomega24v2006-11-13 22:23:58
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har funderingar på att komma till Bjurbäcken den 25/11, men är osäker på vägvalet till träffområdet. Eftersom jag kommer från Stenungsund så blir det RV45 mot Sunne, men efter Rottneros behöver jag hjälp med en vägbeskrivning. Vid vilken tid är det lämpligt att komma.

Mvn  Rune M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Hej

Jag har funderingar på att komma till Bjurbäcken den

25/11' date=' men är osäker på vägvalet till träffområdet. Eftersom jag kommer

från Stenungsund så blir det RV45 mot Sunne, men efter Rottneros

behöver jag hjälp med en vägbeskrivning. Vid vilken tid är det

lämpligt att komma.

Mvn  Rune M

[/quote']

 

 

 

Så trevligt Rune, det blir en långtur det. Nu är jag väldigt dålig när

det gäller vägval från den sidan, men både "Seglaren,Beau,Danneape och

Trond" här på forumet borde kunne ge något tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E
nor har du tengt att åka da andreas e??kan sitta på med trond men han åker lite sent på fredag ? smiley1.gif

 

 

 

Jag kommer att åka på tidigt på lördagen' date=' så att jag är framme i god tid tills folket har

 

vaknat [img']smileys/smiley4.gif[/img] Om du inte har problem med att stå upp på morgonen så får du gärna sitta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Hej

Jag har funderingar på att komma till Bjurbäcken den 25/11' date=' men är osäker på vägvalet till träffområdet. Eftersom jag kommer från Stenungsund så blir det RV45 mot Sunne, men efter Rottneros behöver jag hjälp med en vägbeskrivning. Vid vilken tid är det lämpligt att komma.

Mvn  Rune M

[/quote']

 

Har du sett dessa  kartor?

 

Jag finns på plats vid den röda cirkeln framåt kvällen på fredagen och Trond kommer under natten men de flesta verkar komma på lördags morron,,

Kanske enklare för dig att komma redan på fredagen eller?

 

Vill du så kan jag möta upp i fagerås eller Edsvalla på fredagen så kan vi slå följe.

//Danne

 

Edit: jag ser på kartan var du kommer ifrån nu,,, du åker förbi Edsvalla ju,,smiley1.gif

 
danneape2006-11-19 19:00:30
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har funderingar på att komma till Bjurbäcken den 25/11' date=' men är osäker på vägvalet till träffområdet.

Hej!

När du kommer på 45:an till UNO-X macken i Rottneros svänger du in där till vänster och kör 11 km mot Gräsmark till V. Rottna. Där svänger du vänster igen och kör in på en grusväg som leder till Mangskog och Arvika. Efter 7 km kommer du till en avtagsväg som leder till Salungen.

Sväng till höger in på den vägen och kör 3.5 km. Där ser du en liten skylt som det står "Fångstgrop" på. Skylten pekar till höger in på en ändå mindre grusväg. Följ den 700 meter tills du kommer till ett gammalt torp. Vägen delar sig där. Ta till höger på en ändå mindre grusväg och följ den 600 meter. Du är framme vid Höglunda i Bjurbäcken.

 Eller kontakta mig. Jag bor i Rottneros.

 

Bild från Höglunda förra vintern.

Beau2006-11-19 19:43:30
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...