Gå till innehåll

Palmes bv


Gäst Portalpalme

Rekommendera Poster

Gäst Portalpalme

Jag har ett litet problem. Jag har något gult jox i tanken. Har demonterat tanken och vattenfyllt den. Sen hält ut vattnet. Då kom alla flagorna ut. Men nu återstår det som sitter fast i botten på tanken. Har provat att lösa upp det med disel,exylen,e85.avfettning,spolarvettska och t-röd. Någon med en bra ide?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Fyll tanken med muttrar och skruvar och sen rullar/skakar du tanken häll på lite diesel också

sen är tanken kliniskt ren om det finns orkPDT_Armataz_02_16.gifPDT_Armataz_02_03.gif

MVH Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Som jag skrev idag har tanken demonterats.

bv_förgasare_tank_008.JPG

bv_förgasare_tank_010.JPG

Utvändigt är tanken helt ok.

bv_förgasare_tank_011.JPG

Det här är joxet jag spolade ur. Någon som sett något liknande?

bv_förgasare_tank_001.JPG

Flotörhuset fullt med skit och vatten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Tack för tippstet clas!. Jag gick ner till grannen och hämtade singel. Det fungerar kanon. Har nästan fått bort allt. Skall fortsätta i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst hansrover

Halloj...

 

 

 

Rengöring av fina saker typ förknasare mm. kan göras med ultraljud.

 

Blåser rent effecktivt avlagringar i förknasaren.

 

 

 

hade hansrover.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst Portalpalme

Nu har bv fått lite färg så det är hög tid med uppdatering. Tyvär blev det inte så mycket fotat men några bilder blev det.

försommar_trandum_007.JPG

Här var det blästring. Den sanden åkti in över allt. Hade ett litet helvete att få ur sanden när det var färdigblästrat.

jeep_&amp_hund_maj-juni_085.JPG

Här var bakdelen grundmålad.

semester_2009_+_div_102.JPG

Det blev lite stressigt med att få på färgen inför sommarträffen. Så frugan fick rycka in även mina två grabbar hjälpte till. Men inte med målningen dom slipade avbäringslisterna utanförgaraget.

P8010818_705x5291.jpg

Här var det äntligen premiär!!!.   (Foto Monkysa)

P8010822_705x5291.jpg

Min minsta grabb längstbak. Han tycker om att åka bandvagn så nu har jag ett fordon till varje barn. Så nu återstår det bara att hitta något som frugan gillarPDT_Armataz_02_03.gif.   (foto Monkysa)

cooper_2009_078.JPG

Här var det färdigkört på bröt för denna gång. Det är aningen stenigt för bandvagn på bröt men litekörning blev det.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Jag är förvånad över att man inte kränger av banden. Jag körde över endel sten och det gick bra. Nu får man vänta ett tag med att köra. Nästa körning skall bli på snö hoppas jag. Om det blir någon då förståss.

MVH Palme
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förvånad över att man inte kränger av banden. Jag körde över endel sten och det gick bra. Nu får man vänta ett tag med att köra. Nästa körning skall bli på snö hoppas jag. Om det blir någon då förståss.

MVH Palme

 

Det lät ju intressant. Jag funderade just på det för en jobbarkompis körde en sån där i lumpen och han har berättat att de hade stora problem med avkrängda band. Han påstod att kom man det minsta fel på en stubbe eller sten så krängde de av.

 

Fast det är klart.....det finns ju inte en sten i Borås. PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bandfordon blir man lätt sold på....jag blev det och nu jobba jag på att jag få hem en PBV 401. Slutet sep mitten okt ska den dyka upp hemmaPDT_Armataz_02_03.gif.

 

Lovar att bilder kommer dyka upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har själv införskaffat en 202:a Norsk version med många bulor, skavanker och rost. Känner igen många av dina bilder (på rost & hål). Du verkar inte ha några värmeelement i bakvagnen. Jag har 8 st rostiga element som jag fått såga bort först för att komma åt plåten (och hålen). PDT_Armataz_02_06.gif Har byggt ett 6,5 m presenninggarage och har startat ett ganska omfattande renoveringsjobb, inte så omfattande och rejält som ditt (jag kommer nog inte att svetsa utan laga med glasfiber & plast. Jag är ju sjuttio år och vill hinna använda den också). Såg att du tagit bort bensintanken. Jag måstenog ta loss den vänstra tanken, för där hänger rostiga delar av plåten ner. Skall använda min vagn till våtmarksarbete, så därför vill jag fixa så mycket som möjligt & även underredsbehandla innan den skitar ner sig med gyttja o dy ( jag har ingen tvättmöjlighet sen). Min blir målad i mörkgrön Hammarlack, med Sågdammen Skultuna logo & www.sågdammen.se text. Där kommer så småningom fler bilder.

Ps! Tyckte det var festligt det där med att du och frun hade joxat. Jag får inte nämna ordet bandvagn för min respektve.

Lycka till i fortsättningen!

Jag har haft mycket god hjälp av manualer och beskrivningar från nätet, visst är det toppen att sådana här forum finns för likasinnade.

MVH

Gert
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Gäst Portalpalme

Albins_kamera_bandvagn_029.JPG

Det blev bara ett kort taget och det var fan va litet det blevPDT_Armataz_02_15.gif. Har kollat soppa förbrukningen ca 10Lmilen. Är det vad dom drar? CA 50% snö och 50% plogad väg. Körde ju ioförsig på fyran och gasen i botten ganska mycket.

MVH Palme
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Jepp! så törstiga är dom  PDT_Armataz_02_02.gif   våra 206:or drar 7-11L/mil på landsväg i 40 Km/h  och runt 25L+ / mil i terräng med full last PDT_Armataz_02_44.gifHassefan is back2010-01-03 20:22:58

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apropå band krägning så hade vi aldrig problem med det på våran 202a, som för övrigt var norsk och i så gott som ny skick(vi har sålt den)PDT_Armataz_02_06.gif snyft. därimot hade vi problem med punka på (bärhjulen??),oftast det länst bak på fram vagnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...