Gå till innehåll

Palmes bv


Gäst Portalpalme

Rekommendera Poster

Gäst Portalpalme

Det finns ett antal vagnar som reggades innan dom ändrade reglerna. När jag köpte min så var det en av kriterierna att den skulle gå att framföra på väg. Jag har inte hört talas om att det i dagsläget går att regga dom. Men det brukar  komma en då och då till salu på blocket som är reggad.

MVH Palme
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa
apropå band krägning så hade vi aldrig problem med det på våran 202a' date=' som för övrigt var norsk och i så gott som ny skick(vi har sålt den)[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_06.gif[/img] snyft. därimot hade vi problem med punka på (bärhjulen??),oftast det länst bak på fram vagnen.

 

hjulet längst bak (på båda vagnarna) kallas spännhjul.

 

edit: Men var inte de norska vagnarnas spännhjul solida? monkysa2010-01-10 20:13:59
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Portalpalme

Tack för filmen Alex!. Jag trodde inte jag skulle komma upp. Det är ett gammalt grustag vi kör i. Dom som äger marken är snälla och tillåter oss motor entusiaster att vara där. Tur att det finns förstående mäniskor kvar.

MVH Palme 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Tyvärr ser det inte så ut. Jag skall på firma fest på eftermidagen. Så det bli bara halvdag för mig. Sen skall man ha någon som kör dit mig. Pratade med pigge men han verkade inte så sugen. Men vad gör det har ju hela Borås som terrängkörnings banaPDT_Armataz_02_11.gif.

 

MVH Palme
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Feb-10_016.JPG

Det har ju kommit "lite" snö så här är lite bv i vinter skrud. Detta foto är från Vänga grustag.

vinter_2010_ca_februari_138.JPG

Detta är också från grustaget.

vinter_2010_ca_februari_113.JPG

Slutet av december hyggligt med snö redan då.

vinter_2010_ca_februari_149.JPG

Precis hemkommen från en tur. Klart man parkerar så att man inte står ivägen.

jennys_telefon_feb-10_023.JPG

Här var det barnkalas. Min grabb sitter längst till vänster. Vi körde barnen en sväng först sen blev det till att agera liftsystem. Tolklina efter vagnen.

 

MVH Palme

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Portalpalme

Här kommer lite film som grabben filmat. Så det är bara att luta sig tillbaka och njuta.

[TUBE]De82aM1v4u4[/TUBE]

[TUBE]IaZsfN0Lokc[/TUBE]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Tackar!. Men det finns ganska mycket kvar att göra. Om jag hinner så skall jag ta av banden till sommaren. Så jag kommer åt underedet för målning och tectylering. Sen skall hytten av och skrapas och målas. Det går att göra en ganska lång lista men jag tar det när lusten faller på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag håller ju på med samma jobb du planerar till sommaren. Konstruktörerna av bv:n har ju inte varit samarbetsvilliga när de ritat och konstruerat. Jag tänkte att jag skulle lyfta av hytten nu när den är lätt. Alla luckor och vindrutor bortplockade. Men när man sen börjar granska konstruktionen, så sitter hytten fast med de grova skyddsrören bak. Bultarna har en tendens att gå av häldre än att släppa taget. Mycket jobb för lite framsteg blir det. Lycka till med ditt Jobb. Tack för fina bilder från barnkalaset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Portalpalme

Mina bultar gick också av. Skall svetsa dit nya muttrar på baksidan när hytten är avlyft. Det är inte lätt att nå annars.

Mvh palme
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst clas1113

Att lyfta hytten är ett trixande med akrobatiska inlägg.

Tänk på att köpa en rejäl gummilist mellan kaross och hytt.

Jag använde en 25x15mm med klisterremsa blev hur bra som helst.2022.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bilden på hytten, den säger mej mycket. Det ser ut på min vagn, som att hytten har en fläns som sticker framåt under vindrutorna, men på din bild syns att plåten som vindrutorna ligger an mot bara är vikt in mot hytten. (man har på min vagn , för att reparera rosthål eller annat svetsat en plåt mellan motorhuvens gångjärn och vindrutan. Plåten är poppnitad på den sidan som är alldeles under vindrutorna, och jag var rädd att det var nitat i den flänsen jag trodde fanns. Därför avbröt jag försöket att lyfta av hyttramen.) Dessutom tyckte jag inte det var så trvligt med alla kablar till taklysen o dyl. och som inte hade några kontakter där man kunde dela utan att klippa av. Nu tror jag att jag iallafall ska titta på problemet en gång till, för det skulle underlätta enormt om hytten var väck. Jag är inte så vig längre. En annan sak jag retar mej på är motorrummet. Jag går runt runt och försöker komma på ett sätt att nå motorn, som ligger försmädligt utom räckhåll. Dessutom jättekul att tappa prylar i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...