Gå till innehåll

Gissa vad bilden föreställer!


Gäst SBAT

Rekommendera Poster

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Hur mycket jag än försöker PDT_Armataz_02_32.gif 

 

Helt rätt!

 

Den har stått i säkert 20 år ute i det fria. Det tog 50 meter att starta den!

Den spann som en katt!

 

/T

 

IMAG0002.jpg
TommyS2010-10-24 22:03:32
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ska det se ut, inte många som har en sånPDT_Armataz_02_02.gif. Min håller jag på att total renovera. Flaket är lyft och läggas nytt virke sen ska stolen kläs nytt och skärmar små svetsas. Den kommer att bli klar till början på året. Hydraliken funkar jätte bra. Den ser jätte fin ut. Har du kappel kvar? Var fanns din när du köpte den, har du lite historia?

Min kom från F12 och uråsa attackbas

 

Mvh Boris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inte min utan Sörens, som sitter på förarplatsen.

Den här ska nog renoveras lite lätt. Nytt flak kommer det att bli och nytt kapell.

Tyvärr så var kapellet helt uppslukat av naturen... men tyg finns så det är bara att sy ett nytt.

Hydraliken är inte testad ännu. Men rengörning av oljetank och lite ny olja så går den säkert.

Den här fanns i Gävle men jag har ingen aning om var den kommer från ursprungligen.

Det borde kunna gå att spåra den på sjuan på dörren så är det någon som vet så får ni gärna hojta till!'

 

Har du registrerat din och så fall som vad? Det vore bra om man kunde få den till motorredskap klass 1.

Vi får se...

 

/T
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Humlegaard
El gatu rensning från snötyngda träd PDT_Armataz_02_03.gif



Vattenfall har tagit Bv 206:an ut i skogen för att hämta hem en julgran till den årliga firmajulfesten PDT_Armataz_02_03.gif


Javisst, rätt båda två. För det är Vattenfall som betalar notan och det handlar om att röja nedfallna träd. Jag blev uppringd sent igår kväll och ombads inställa mig i Mullsjö klockan 07:30 idag. Sagt och gjort fixa matsäck, packa lite varma kläder och gå och knyta sig. Klockan 04:15 i morse var det bara att pallra sig iväg. Idag har jag idkat tuff terrängkörning med ett av världens bästa terrängfordon på Vattenfalls bekostnad. Jag blir nog kvar här hela veckan. 


På bilden har jag just ställt upp vagnen för att med block och rep dra bort ett träd från den spänningsatta ledningen så att huggarna kan ta ner det. Det har fungerat utmärkt med dessa duktiga yrkesmän, arborister eller hur det nu stavas har en del kluriga metoder som jag aldrig sett förut i dessa sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Volvo_Rules

El gatu rensning från snötyngda träd PDT_Armataz_02_03.gif

 

 

Vattenfall har tagit Bv 206:an ut i skogen för att hämta hem en julgran till den årliga firmajulfesten PDT_Armataz_02_03.gif

 

 

Javisst' date=' rätt båda två. För det är Vattenfall som betalar notan och det handlar om att röja nedfallna träd. Jag blev uppringd sent igår kväll och ombads inställa mig i Mullsjö klockan 07:30 idag. Sagt och gjort fixa matsäck, packa lite varma kläder och gå och knyta sig. Klockan 04:15 i morse var det bara att pallra sig iväg. Idag har jag idkat tuff terrängkörning med ett av världens bästa terrängfordon på Vattenfalls bekostnad. Jag blir nog kvar här hela veckan. 

 

 

På bilden har jag just ställt upp vagnen för att med block och rep dra bort ett träd från den spänningsatta ledningen så att huggarna kan ta ner det. Det har fungerat utmärkt med dessa duktiga yrkesmän, arborister eller hur det nu stavas har en del kluriga metoder som jag aldrig sett förut i dessa sammanhang.

[/quote']

 

Har bara en fråga, hur får man ett sådant jobb, ser riktigt kul utPDT_Armataz_02_02.gif, är det samma vagnar som farit runt bottnaryd o angerdshestra eller??

 

Mvh/Mikael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...