Gå till innehåll

Gissa vad bilden föreställer!


Gäst SBAT

Rekommendera Poster

Gäst ErikC304

Det är verkligen en jävulsk maskin. 5000 hästar, men gör bara några km/h. Det finns eller har funnits två av dem och de har sammanlagt rullat 4000km sedan 60-talet. De håller raketen/skytteln lodrätt oavsett marklutning, så det går nog åt lite hydraulkraft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

För att inte spåra ur postar jag ingen bild på det, men det finns ett ännu större "fordon", Bagger 288. Det är en typ sådan du menar, Obelix. Det är världens största banddrivna fordon och som jag fattar det världens största landfordon. Dock är det eldrivet och kräver 16.5 MegaWatt ingående elektrisk effekt. NASA-plattformen däremot är självdrivet med egna dieselmaskiner och därmed världens största självgående landfordon. Hua. Ordet bränsleförbrukning får en ny dimension.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på disko-verry på TV, och då sa dom att varje länk i larven vägde tio ton!

 

Men du har rätt- tillbaka på spåret igen. Och på tal om spår-Vad vägde loket i början av denna kuliga tråd? fick man nåt svar på det?

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...