Gå till innehåll

Gissa vad bilden föreställer!


Gäst SBAT

Rekommendera Poster

vad är detta?
042.jpg

 

 

 

Haha! Den har min plutonchef varit med och byggt! Fick se byggbilder på den i lumpen PDT_Armataz_02_02.gif

 

Karossen är Fiat 600' date=' resten är ett jäkla hopplock. [img']smileys/PDT_Armataz_02_07.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

En vält. Gissningsvis med tändkula, ångpanna tror jag hade varit synlig där annars. Vänta förresten, undrar om det inte är en kylare man ser? Då borde det vara nån varmare förbränningsmotor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag vet inte denna gången heller. PDT_Armataz_02_23.gif

 

mdr100-2.jpg

 

Men det är en dressin byggd på en bil (givetvis) och byggdes så av Hilding Carlsson (i järnvägsentusiastkretsar känd fordonsbyggarfirma) redan som ny, så den har aldrig varit en bil. På järnväg har det funnits mycket konstiga fordon. På Nässjö bangård står det ett antal olika, bland annat en nosbyggd lastbil med järnvägshjul. Annars har banverket en hel del fordon (tex traktorgrävare och lastbilar) som har nedfällbara järnvägshjul med hydraulmotordrift för underhållsarbeten dit man inte kommer på väg.

 

Är det nån som känner igen kylaren på "bilen"? Är det en Renault som SBAT tror?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Jag vet inte denna gången heller. PDT_Armataz_02_23.gif

 

mdr100-2.jpg

 

Men det är en dressin byggd på en bil (givetvis) och byggdes så av Hilding Carlsson (i järnvägsentusiastkretsar känd fordonsbyggarfirma) redan som ny' date=' så den har aldrig varit en bil. På järnväg har det funnits mycket konstiga fordon. På Nässjö bangård står det ett antal olika, bland annat en nosbyggd lastbil med järnvägshjul. Annars har banverket en hel del fordon (tex traktorgrävare och lastbilar) som har nedfällbara järnvägshjul med hydraulmotordrift för underhållsarbeten dit man inte kommer på väg.

 

Är det nån som känner igen kylaren på "bilen"? Är det en Renault som SBAT tror?
[/quote']

 

Lite OT

 

Men det e inte så att Erikc304 är lite tåg intresserad

 

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

 

Är det nån som känner igen kylaren på "bilen"? Är det en Renault som SBAT tror?

 

 

T-Ford anno 1923-27 liksom koffångaren fram PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian
Behållare för Gammeldansk? Om man skall genom tullen in i ett land där alkohol inte är tillåtet tex.

Kjell

LOOOL!!! PDT_Armataz_02_07.gifPDT_Armataz_02_02.gif Det bedste bud, men Eile har ret...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...