Gå till innehåll

Gissa vad bilden föreställer!


Gäst SBAT

Rekommendera Poster

Jag ser 6 stycken långa spakar med bakelit  knoppar- det mina vänner är riktigt porrigt.

 

Visst ja, skulle ju gissa också- En strippad militär snöslunga! Eller nåt annat.........

 

Mest troligt- nåt annat!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en riktig raritet troligen en av de få exen på denna sida atlanten, fullt körduglig men ska blästras och lackas sen är den klar att göra några fler arbetsår eller säljs.

Gissningsvis en 1967 men modelen fanns i detta utförande från 1953- 1978  drivs gör den med en  International  diesel 6'a. grabben var helt till sig i detta monster åkte ut minst en gång i veckan för att låtsas köra.P5313337x2.JPG
eile2009-10-13 17:37:23
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där skulle sitta som en fläskläpp vid vårat garage! Vet inte vad jag skulle ha den till- men jag skapar ett användningsområde för den i värsta fall! Skitfräck Eile! Förstår att grabben vill torrköra den!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där skulle sitta som en fläskläpp vid vårat garage! Vet inte vad jag skulle ha den till- men jag skapar ett användningsområde för den i värsta fall! Skitfräck Eile! Förstår att grabben vill torrköra den!

 

 

 

SKREV OBELIX

 

 

 

Haha' date=' så jävla rätt. Man kan alltid rättfärdiga sitt köp av roliga fordon [img']smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde med ägaren innan jag lade upp bilden och den kommer att bli till salu, allt mekaniskt är översett ocfixat men den behöver en lack.  hittade en till på google  http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.sydsautoparts.com/images/construction-equipment/crane/blh-austin-western-6-sm.jpg&imgrefurl=http://www.sydsautoparts.com/Crane.php&usg=__uTSITGCvc87O26V8XfOz6AqymM4=&h=490&w=640&sz=71&hl=sv&start=2&um=1&tbnid=_kkZXksjWd706M:&tbnh=105&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Daustin%2Bwestern%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26um%3D1

Det finna med den är att den är så liten och lätt samt terränggående och kommer in  där större kranar inte får plats eller inte kan ta sig fram . Tänk om man  bott bredvid en större hamn då hade man lätt tjänat pengar på båtlyft.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0002B.jpg

Tjit, det var för enkelt.

Men detta är en bil för karlar med hår på bröstet! 10 liter bensinare... hugh.

Vilken konstruktion!

Den har stått i en lada i 20år. Nu håller vi som bäst att försöka få igång den.

Men det är nog inte så långt bort

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Salvpjäser är ju mer kända under namnet Stalinorgel, eller som det heter på Ryska: Katiusja. Det skall inte förväxlas med det ryska ordet för ketchup: ketiusja. Verkar kanske inte upplagt för förväxling i första taget men ibland så undrar man.

6a00d8341c7ecf53ef011571f8616e970b-800wi_760x508.jpg

 

Kjell
Kilen2009-10-19 23:18:52
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst valplinus
Den jäveln skulle grannen fåd smaga po.

 

Mvh Arnberg

mm en sån skulle behövas hos mig åxå PDT_Armataz_02_05.gifgrannen klagar på ALLT t.ex. att ja har för grova däck på valpenPDT_Armataz_02_04.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...