Gå till innehåll

L3314HT


Gäst Sören

Rekommendera Poster

Fan va blek färgen ser ut på bildernaPDT_Armataz_02_14.gif Den är mörkare i verkligheten men inte riktigt som jag vill ha den.

Ska fundera lite om jag beställer en ny kruka färg och lackar om den lite mörkare.

 

v8.jpg

 

Kanske den blir lite mörkare när den fått härda PDT_Armataz_02_04.gif

 

va9.jpg

 

Hoppas att den mörknar, jag känner mig inte riktigt nöjd.

 

 

Men för i dag får de vara nog...PDT_Armataz_02_22.gif
Sören2010-08-28 16:37:35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Mycket möjligt att den mörknar lite när en härdat. Fint blev det i alla fall.

Körde hem min pärla i dag. får se om jag hinner tvätta av och slipa lite under veckan.

Då bygger jag ett lackbås av haki ställning och press så jag kan blåsa på min färg på den också. den är mörkare. Norska nato färgen har jag för mej att det är PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen vad fin den blir, Men den kommer inte att mörkna- snarare tvärtom, för när den härdat så skulle den bli matt. Och matta färger tar åt sej mer ljus och reflekterar således ifrån sej mer ljus också- vilket våra ögon uppfattar som att bilen (i det här fallet) är ljusare.

 

Mycket trevligt projekt.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga lycka till med nya bilen Hasse och hoppas att du blir nöjd med din färg.

 

När du säger sådär Obelix så måste jag ta hem en ny kruka färg, vår leverantör är

15 mil bort så färgen är beställd med hjälp av foton...

Får se i morgon när jag kommer till verksta'n hur de ser ut, men jag river inte masken än.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja, då har man fått sett den bleka färgen i dagsljus och de blir nog bara att sätta sig i bilen och åka 30 mil tur och retur för att köpa en ny kruka färg.

En kamrat fick vara pilot i dag när valpen skulle flyttas  från sprutboxen till ett förråd på gården så att jag fick ta lite bilder och film på eländetPDT_Armataz_02_06.gif Den har samma färg som en gammal emaljerad potta...

 

va4.jpg

 

Den ska vara lite mörkare och mer brunt i kulören
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Teddan, men jag har en annan färg i mitt huvud och de är lite svårt att ställa om sigPDT_Armataz_02_05.gif

 

På detta forum finns en massa kunskap om våra fordon och nu vill jag ha hjälp med att

få reda på var den andra wiren ska vara ansluten.

 

Reglage.jpg

 

Jag har 2 spakar men på min andra valp så finns bara 1 som går till kraftuttaget på fördelningslådan,

men vad är den andra till? Har kollat Winchen och den extra lådan för kraftuttaget, men ingen anslutning för wire på dom. Tacksam för svar på de.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sören,

 

Beklagar att du inte blev nöjd, den blev ju ytterligare ljusare (blekare) när den härdat! Men jag tycker den blev snygg. Ganska lik bakgrundsfärgen på detta underbara forum!

 

O.T. Jag var på Biltema och köpte bland mycket annat på mej en klase färgburkar till min valp idag. Lika bra att lacka om hela bilen då den nybyggda hütten kommer på plats!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet är fyllt av prövningar, i verkligheten ser den ut som den gröna emaljen som fanns för, kommer du ihåg den?

Din nya hytt ser ut att bil riktigt bra och så smart att kunna ta av den varma sommardagar, inte bara ford som har plåtkabb PDT_Armataz_02_44.gif

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog sett den på auktioner och hos äldre släktingar- så jag vet vad du menar. Hoppas du hittar den kulör du vill ha. 

 

Ja, jag tror det blir riktigt bra faktiskt. Kul med nåt som ingen annan har.

 

Är man två så lyfter man av taket och överdelarna på dörrarna på tio minuter sen. Men då vill jag gärna ha mitt slå-runt-skydd bakom stolarna....

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja, då har man åkt dom 30 milen tur och retur till färgleverantören för att blanda en ny kulör som är betydligt MÖRKARE än den som vart sprutad i helgen, ( hoppas att jag blir nöjd nu då ) Förgblandarna skrattade när jag stod och valde bland nyanserna," du är ju som en kärring i en klädaffär" Ja,ja, nu ska de slipas på nytt och så fort de blir en lucka i lackboxen så ska valpen in för ny färg.

Under tiden så får jag börja med dörrarna, slipa PDT_Armataz_02_22.gif och spackla, börjar kännas som jag gjort de förut PDT_Armataz_02_33.gif

Föresten, vet någon var man köper lister till dörrarna? Dom som finns är ganska trötta. Hittade till PV men dom är klippt för PV dörrar och blir för korta, och 450:- per dörr PDT_Armataz_02_33.gif de blir 2 st på varje valpdörr... de måste gå att hitta list på metervara, eller?

Nu ska jag tvätta rutlister och montera film på rutorna så dom är torra, rena och fina att sätta i när den NYA färgen har härdat.
Sören2010-08-31 20:54:27
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... inte trälist utan GUMMI list till dörrarna, alltså tätningslist. På min valp är alla hål för trälisterna igensvetsade, så dom behövs inte, men tack i allafall Teddan PDT_Armataz_02_43.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, presis hemkommen får jobbet och har sprutat valpen i den nya mörkare nyansen, jösses vilken skilnad. Tyvärr inga bilder i kväll för jag glömde kameran hemma i morse och har inte varit hem sen dess.

Slipning och lackering ( 2 lager ) har tagit hela eftermiddagen och kvällen men de var de värt för nu ser de mycket trevligare ut PDT_Armataz_02_44.gif ska ta med kameran i morgon och ta några bilder ute, om de inte regnar förståss annars får de bli innomhus bilder.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Teddan' date=' men jag har en annan färg i mitt huvud och de är lite svårt att ställa om sig[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_05.gif[/img]

 

På detta forum finns en massa kunskap om våra fordon och nu vill jag ha hjälp med att

få reda på var den andra wiren ska vara ansluten.

 

Reglage.jpg

 

Jag har 2 spakar men på min andra valp så finns bara 1 som går till kraftuttaget på fördelningslådan,

men vad är den andra till? Har kollat Winchen och den extra lådan för kraftuttaget, men ingen anslutning för wire på dom. Tacksam för svar på de.

Den ena är till kraftuttaget, den andra är till vinschen. Det finns två modeller, en vinsch som kopplas in genom att trycka på en knapp på vinschtrumman. Den andra modellen kopplas in och ur med hjälp av wire och en spak inifrån hytten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering PDT_Armataz_02_01.gif Äntligen en glad syn när jag kom till verkstaden i dag, nu är färgen som jag vill ha den. maskeringen riven och jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att provmontera lysen och grill. Nu kan jag snart börja med de som är roligt PDT_Armataz_02_07.gif

Va10.jpg

 

v11.jpg

 

v12.jpg

 

v13.jpg

 

I morgon ska valpen plaseras i ett förråd och få stå där och härda innan jag monterar rutor.

Dags för dörrar, slipa och spackla PDT_Armataz_02_06.gif
Sören2010-09-04 17:07:15
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja som jag misstänkte. ett väldigt bra slut resultat PDT_Armataz_02_44.gif 

Har ju sett lite andra saker som Sören lagt fingrarna på och som sett helt nya ut när han är klar.

Snyggt med den grillen och de dubbla lysena. det har jag inte sett på någon valp tidigare PDT_Armataz_02_02.gif 
Ja den skall bli trevlig att följa utveklingen på PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grill.jpg

Lite bättre bild på fronten de är både valp och inte men jag är nöjd med den, fronten är byggd som på föregångaren som byggdes redan på 70:talet av min dåvarande granne.

Va kul att ni gillar mitt byggprojekt och vill föja med på resan.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...