Gå till innehåll

L3314HT


Gäst Sören

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Ja sådant är ju tidsödande men ack så trevligt när det är klart och resultatet blir det man tänkt sej,

Kan tänka mej att det blir en del klurande för försöka få fram vad tidigare ägaren tänkt för lösningar på olika saker. 
Vet ju själv hur det är när jag får fixa el åt mej själv och andra. Och säkerligen kommer nästa ägare på de bilarna fundera vad och hur jag tänkt och dragit saker. 
Tänker bara på Obelix sin mörkerbelysningomkopplare, där jag förberet för att kunna använda fler av funktionera till annat. många skulle nog ruska på huvet och gnälla på det lilla elektrikern där, och när inget finns uppritat utan bara i min skalle så gör det ju inte saken lättare precis PDT_Armataz_02_23.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en del egentillverkade plåtar som han bockat och svetsat profiler på som jag inte kan räkna ut var dom ska sitta.

All el ska jag försöka rita upp i autocad så de finns kvar om (när) de börjar spöka i systemet så man har en ärlig chans att kunna lösa de.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sören,

 

Jag har i alla fall fått reda på att mina stolar i Brand-Valpen är Cheva Van från mitten/slutet -80 talet.

 

Och som tur är så är det snik-stolar "utan inget extra" så dom borde gå att hitta då dom flesta vill ha kaptens-stolar med "extra allt på"

 

Så jag vet vad jag ska titta efter i alla fallPDT_Armataz_02_02.gif Pepparns stolar i YMER är helt ihjäl och behöver verkligen bytas snarast.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

De var ett tag sedan jag skrev något men de har inte varit så mycket att fota och skriva om, fixat dörrlås, rengöra småsaker och rita på elschema.

Men kan ju lägga in bilder med 33 år mellan bilderna, orginalet och kopian.

 

JV_569x450.jpg

 

20101128.jpg

 

Snart ska rutor monteras och el påbörjas, jag har lite problen med att hitta plats för strömbrytare

och säkringshållare. Föresten, är de någon som har solskydden till salu?

De saknas på min bil PDT_Armataz_02_06.gif 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Som gammal Valp ägare blir man ju lite tårögd när man ser dina bilder! Har du hittat nya dörrlister än? Jag köpte till min Valp hos Örebro Agenturaffär, tror dom finns kvar o skickar till dig. Hur är det tänkt med motorn i Valpen? Borde det inte sitta en turbodiesel/automat eller något annat trevligt i en så fin bil? PDT_Armataz_02_02.gif Mvh Jonas Ryrfeldt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inga dörrlister eller rutlister för sidofönstren, har kollat med Örebro Agenturaffär och hittade list till framrutan där men inget mer.

Motorn som sitter i är en utbytes B20 som bara gått några 100 meter men automat står på önskelistan likaså skivbromsar och styrservo men de får komma som etapp 2 när bilen är provad och och alla saker man "glömt" är fixade.

Just nu så återställer jag saker som förra ägaren byggt om och jag inte kan räkna ut hur han tänkt sig så de får bli efter eget huvud. Solskydden är nu hemma nya och fina och passar som handsken.

Eftersom alla instrument är bytta till VDO så ser jag att hastighetswiren inte har samma gäng mot mätaren som orginal så nu börjar jakten på en wire som passar, men jag vet ju att här på forat så finns massvis med kunskap och och tipps på var man ska söka så än känner jag mig inte orolig.

Hoppas kunna komma med lite uppdatering med bilder när något börjar synas och är värt att fota.
Sören2011-02-01 22:28:45
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det glidlisterna sidofönstren glider i så köps de på meter köpte mina här i värnamo  är det karossens sidorutor är det väl vanlig traktorlist den tunna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade Örebro Agenturaffärs hemsida, tyckte det såg ut som att de har kvar listerna jag köpte för 23 år sen. Det var list mellan dörr o kaross, ser säkert inte ut som orginal, (kommer inte ihåg) men fungerade... Har listerna kvar så det går ju o kolla på, om jag letar fram dom. Det där med hastighetsmätarwire.... Jag skarvade en Wire, med lyckat resultat, i en Granada jag satte Volvo motor i PDT_Armataz_02_02.gif Mvh Jonas Ryrfeldt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dörrlisten har samma profil som dörrlist till PV/Amazon och bör finnas hos Örebro Agenturaffär och hos firmor som säljer delar till gamla Volvo, t ex CVI Automotive och VP Autoparts. I Örebro har de dock inte den listen som metervara utan i färdiga längder till t ex PV.

/Anders

 

Fmek2011-02-02 17:14:54

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

U-listerna för skjut rutorna har jag nya men profilen på listerna för sidorutorna hittar jag ingenstans.

Att dörrlisterna är lika som gamla volvo har jag konstaterat och finns färdigklippta och har ett högt pris.

Jonas, om  du hittar  vilken profil du använde vore bra, bara dom passar i u-spåret på dörren och tätar så blir jag glad.

De vore ju roligt att få montera rutor och dörrar med nya hela lister.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Sören

Hej vänner, kanske ska uppdatera lite vad som händer med med valpen. Vintern har all tid gått åt till att fixa  med delar som lister, rutor, lås, torkarmotor mm.

Men nu syns lite också så man kan sätta in ett foto på nya fronten och dom mörka rutorna i skåpet.

 

DSC00914.JPG

 

DSC00915.JPG

 

Och nu är de bara att fortsätta med att gora plats för strömbrytare och säkringar

och börja dra kabelkanaler för elstammarna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja jag förstår att du haft att göra med alla detaljer, sådant tar ju tid om man vill ha det bra, och det vet jag att det blir när du börjar med något, vet ju själv hur lång tid det kan ta och bara riva i sär en torkarmotor och rengöra, byta kol måla upp och plocka i hop och smörja igen, du är nog ändå nogrannare än vad jag är PDT_Armataz_02_30.gif

Men allt ser väldigt bra ut hittils 
Man skulle planera in ett besök och se skönheten i verkligheten, Å kanske någon annan kul fin maskin samtidigt PDT_Armataz_02_32.gif får lura med Veronica på en tur norr över i sommar, Kan ju passa på att fiska samtidigt då det är fina fiske marker i dina trakter PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Sören

Du är välkommen Hasse upp till Härliga Härjedalen.

I kväll har jag och några kamrater försökt att montera in framrutan i valpen, men inte lyckats PDT_Armataz_02_13.gif

så nu får glasmästaren komma på besök och visa hur man gör. Listen som är ny är stel som bara den

och killisten som ska in i listen känns för stor PDT_Armataz_02_04.gif De är nog bäst att ta hjälp av kunnigt folk innan rutan är spräkt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...