Humlegaard Postad 21 April , 2014 Rapport Share Postad 21 April , 2014 Hej! Nej jag ha inte gjort det eftersom bilen gått felfritt sedan september. Eller, nåja, det hackade lite imars i år också. Men nu är det fint uteskruvarväder. Tyvärr är det också perfekt husbyggarväder, så det går före... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scania pickup Postad 21 April , 2014 Rapport Share Postad 21 April , 2014 Gjorde du någon åtgärd i September som fick det att funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Humlegaard Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 Gjorde du någon åtgärd i September som fick det att funka? Nej, jag har inte gjort något. Nu väntar jag på att felet ska återkomma, så att jag kan felsöka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Humlegaard Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 Nu har min bil de nya däcken. Min däckskontakt försökte med lite olika varianter, bl.a. den listen som nämnts i däckstråden och limning. Men de var inte nöjda med resultatet, nu har jag slang i och det fungerar utmärkt. Det gör att jag kan köra på 2 kg tryck om jag vill. Bildbevis: Bekväma att köra på, hastighetsmätaren visar nu 10% mindre än med originaldäcken vid samma hastighet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 10% låter trevligt. Lättare att marscha 80 utan att varva på det röda då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 Kom du ihåg att ta bort de inre muttrarna på hjulbultarna? -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Humlegaard Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 Inre muttrarna? Jag kör aldrig fortare än 70. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 Ja, kronans fälgar har hålen försänkta från båda hållen och sitter mellan två koniska muttrar, den inre påskruvad "baklänges" mot bromstrumman med konan utåt. De tyska fälgarna har inte hålen försänkta på insidan mot trumman och därför ska de inre muttrarna inte användas med de fälgarna. Egentligen ska de yttre muttrarna bytas mot plana muttrar och en konisk bricka också, men i nödfall kan man nog använda originalmuttrarna, det har jag gjort på mina... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Humlegaard Postad 11 Maj , 2014 Rapport Share Postad 11 Maj , 2014 Detta ska undersökas och åtgärdas. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Duke775 Postad 12 Maj , 2014 Rapport Share Postad 12 Maj , 2014 Looks very good @ Humlegaard Regards Marcus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.