Gå till innehåll

Träff 7-8 maj TGB.net hos Gestrike Offroad


Gäst dogge

Rekommendera Poster

hej alla glada....har pratat med klas på gestrikeoffroad och vi tänkt dra igång en öppen träff med andra ord så är alla välkommna....nu till den stora frågan vilka skulle vilja komma?????jag har ett militärtält med kamin så där kan man få hyrain sig att sova finns de fler som har...är ni sugna på att komma så säg till mig el klas myrmonstret.........ju fler destoroligare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli skoj att få bjuda in till träff, helst så många gröna bilar från Terrängbil.net som möjligt förståss, men även andra fordon är

 

naturligtvis välkomna.

 

 

 

Om intresse och ork finns så kan vi börja köra redan på fredagen, hela lördagen och söndagen åxå. Vi har två områden:

 

 

 

1. Tuna i Sandviken, ganska stort. Allt ifrån sten, branta sluttningar, djupa myrar och alldeles underbara lerhål. Dessutom två längre kraftledningsgator, ca 2 km långa med mycket myr och lera. Bra möjligheter att parkera trailers på eller i direkt anslutning till körområdet.

 

 

 

2. Böle i Hofors, lite mindre, mycket spår och mycket lera. Men även hårdmark, en hel del sten att klättra på. Spolmöjligheter för rengöring av fordon. Även bra möjligheter att ställa trailers på området.

 

 

 

Kolla gärna in bilderna, finns en hel del att flukta på:

 

 

 

http://www.gestrikeoffroad.egetforum.se/viewforum.php?f=12

 

 

 

Väl mött!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Hej

Det låter inte helt fel det där.

Får jag med mig någon till från Stockholmstrakten så hänger jag på.

(förutsatt att bilen blir fixad och håller sig ifrån att gå sönder igen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

kanske nån som kan sprida detta meddelande ang träff till fler forum......tycker de är lite dålig respons varför ha bil och inte köra/träffa likasinande....??kommigen nu boka detta i kallendern nu...PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Jag har funderat lite, och med tanke på snöläget nu och vad som finns kvar av det vita i början på april, så kommer det säkert att vara minst halvmetern kvar då. Och då pratar vi om ganska kompakt sockersnö som varken bär eller brister. Så min fundering är om vi skall skjuta några veckor på träffen, kanske första helgen i maj, dvs lördag 7:e och söndag 8:e maj? Synpunkter?

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin
Jag har funderat lite' date=' och med tanke på snöläget nu och vad som finns kvar av det vita i början på april, så kommer det säkert att vara minst halvmetern kvar då. Och då pratar vi om ganska kompakt sockersnö som varken bär eller brister. Så min fundering är om vi skall skjuta några veckor på träffen, kanske första helgen i maj, dvs lördag 7:e och söndag 8:e maj? Synpunkter?

 

 

 

// Klas[/quote']

 

Du har nog helt rätt när det gäller vädret. Flyttas det till Maj så är chansen större att vinscharna har kommit och att man hunnit montera den också. Jag ska ska göra vad jag kan för att få så många från stureplan offroaders att närvara vid terrängturen. Jag kommer inte köra så pass långt ifall det är vintervägar i april.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Jonas >> Vintervägar kommer du att slippa, alla vägar är bara då. Men i terrängen på Tuna, som för övrigt är ganska öppen kommer snön fortfarande att vara djup. Så terrängbilar med orginalhjul måste troligen ha snökedjor för att ta sig nån stans. Har man breda 38" däck och större, och kan köra med 0.5 ner mot 0.3 i lufttryck så kan man nog ta sig fram med lite besvär och winch vid behov. För tre veckor sedan var vi ute och provade och vi körde ca 100 meter på 3 timmar, varav 90 meter med winch. Sen dess har det kommit mer snö...

 

 

 

För dom som tänkt sig att tälta är det stor skillnad på april och maj.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

hej klas det låter som kung bore har er i sitt grepp änsålänge låter kanon och som obelix sa skjuta på det blir nog bara fler deltagare...så helt okej för mig.....7-8 maj får det bli...ändrar du trådarna så det blir rätt datum.....D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Jo, jag tror att vi har allt att vinna på att flytta körningen till 7-8:e maj. Snön nästan helt borta, ingen mygg än, inget gräs och sly än, lagom dygnsmedeltemperatur, lagom blöta myrar för dom som är dragna åt det hållet... Samt framförallt, jag tror fler vill komma, både utifrån och från den egna klubben.

 

 

 

Roligast vore väl att prova på båda våra körområden, vi kör isåfall lördagen den 7:e maj på Tuna i Sandviken, och på söndagen den 8:e maj på Böle i Hofors.

 

 

 

Angående rubrik på trådarna så är det bara trådskaparen (dogge) och moderatorerna som har rättigheter att ändra texten.

 

 

 

En lämplig rubrik kan vara Träff 7-8 maj TGB.net hos Gestrike Offroad Så den som först ser det här kan väl ändra?

 

 

 

Så fort datumet är spikat skall jag lägga upp en länk till en träfftråd på Gestrike Offroads forum, samt att jag skall fixa upp lite kartor, bilder och filmer som visar fåra fina körområden från sina bästa och lerigaste sidor.... Ni kommer att bli våldsamt körsugna, det kan jag lova!

 

 

 

// KlasKlas_B2011-03-03 18:29:36

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

titta klas jag bad eric om hjälp med rubriken på träffen blev kanon......sitter och dreglar efter wincharna funderar lite var ja ska montera....blir bak där jeepdunken sitter göra stabila fästen och bulta den i ramen....blir skyddad av flak och chassie tank och fastnar men i terränglådan så är det igentligen bakåt man ska där hade man ju fäste.......såg att du tog 2 st winchar om du inte ska ha den andra så kan jag befria dig från den.....mycke vill ju ha mera......en fram skulle se manligt ut...ler mvh DPDT_Armataz_02_41.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Japp, rubriken blev finfin.

 

 

 

Winchar, jo jag beställde två stora. Den ena är åt kompisen som har likadan 13-bil, även känd som "Lertrollet". Min storwinch skall monteras fram på Myrmonstret. Ska flytta kylaren och byta till annan sort och sätta den på ett mer skyddat ställe bakom hytten, och ha elfläktar. Bak har jag ju en 10-tons mekanisk winch från TGB-30...

 

 

 

Inför träffen skall jag kolla läget var man kan ha en träff-camping, helst i närhet till sjö/rinnande vatten. Jag har en mobil bastu som rymmer ca 12 pers, så det vore trevligt att använda den om några tänkte campa. Sen finns det ju hotell, för dom som vill bo så. Men roligast är väl camping?

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Hur är möjligheten att köra med en TGB 30 på något av terrängområdena? Tänkte i så fall försöka lura med mig Larsa och hans 30 bil dit. En bastu vore inte helt fel så jag tycker helt klart den ska med. Självklart så är det camping som gäller. Ett par bårar och petienttäcken kommer man långt med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Det går alldeles utmärkt att köra 30-bil på båda områdena. Vi har haft några sånna med oss på Tuna förut (bla Klabbe från Västerås). Vi har alltså ingen viktbegränsning, varken på Tuna eller Böle. Man bör väl inte testa dom blötaste myrarna kanske, utan hålla sig på lite hårdare underlag. Båda områdena, men främst Tuna är ganska öppet. Så bredden på 30-bilarna är inget problem. Böle är lite lerigare, och har lite mer skog och spår, dock är mycket sly och träd av klenare dimension, och det är ju inget problem för en 30-bil om man inte är rädd om lacken förståss.

 

 

 

// KlasKlas_B2011-03-04 12:30:23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Klas upp efter nya eller om det är gamla tunavägen. finns det ett ställe med en ganska fräch bäck. samt dels en vändplan/yta på båda sidor vägen för tidigare averkningar mitt för bäcken.

Kan kolla nogrannare om du vill

Ni borde ju kunna få fram nyckel till bommen och ha en camp där, nära och bra för de som vill ha skogscamp

Edit: det är den vägen som är närmast Järbo som bäcken och planen finns vid, men man kommer ju dit oavsett vilken av gamla eller nya tuna vägen man använder

H.Hansen2011-03-04 15:14:17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TgbEa

Det där låter ju kul, synd att det krockar med körningen på Gröndal Eskilstuna... Annars hade det varit trevligt att hänga på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Japp det krockar med TTn i Olerum samma helg också PDT_Armataz_02_06.gif

Hade ju varit ett utmärkt tillfälle att åka upp och hälsa på gamla klubbkompisar samt besöka mamma PDT_Armataz_02_36.gif

Nåja har jag ingen offroad bil till TTn kan jag ju åka upp med personbil och åka med någon som har off road bil i ordning där PDT_Armataz_02_32.gif

H.Hansen2011-03-04 15:12:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

fin tråd du la upp klas.....synd att det krockar med tt träf men gör inget 2 dagar hos er nytt körtilfälle slår högre ja tar med militärtältet med kamin så det blir camping för hela slanten till och med frun vill följa med så de är inte illa.....ler gott...du som åker stordäck har du orginal kvar föresten.....har du det med just mönster så kommer ja med grönabilen direkt....mvhD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

hansen klart du får åka med någon finns väl ingen anledning att inte komma....PDT_Armataz_02_02.gif och pk du kan ju åka fler gånger i gröndal så missa inte detta nu följ med till gestrike vi möts och åker karavan upp ja har militärtält med kamin med mig så plats finns att sova....följ med nu och är det fler som vill husera i tältet så skriv ett par rader det får plats flera.....har även elverk svets kapmaskin så om det händer en olycka så lagar vi det i skogen....PDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja jag är sugen att ta personbil upp,

Det med att sova löser sej, jag har ju morsan boendes 7 km från tuna området, och det är flera av klubb medlemmarna som åker därifrån på morgonen, bland annat mammas granne keith hansen , så ner kommer jag nog och sovplats löser sej. det gäller bara att få tillstånd hemmifrån att ge sej av den helgen PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...