Gå till innehåll

Träff 7-8 maj TGB.net hos Gestrike Offroad


Gäst dogge

Rekommendera Poster

Gäst dogge

kanon jag har pratat med morgan på fmw4x4 och han kommer med sin firmabil och har då med sig en massa godis som han säljer på plats plus han ska prata med sin vänn som har en tatra 8x8 som det nu verkar kommer  och det vore häftigt att se ett sådant monster i skogen.....PDT_Armataz_02_44.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det fina med tuna att det både inte finns någon viktbegränsing och att marken verkligen bär stora fordon, ja bara de håller sej från myrhålen som finns emellan där det är fast mark. 

Har inte sett en tatra live än , så det är ju lockande.
Synd det är så långt att åka med TGB härifrån, nästan 37 mil enkel annars skulle det varit kul att åka med den upp om den är klar då PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

klart du ska åka upp...ja har nog ca 24-25mil framför mig i 20bilen morgan på fmw har prata med några stridsvagns åkare i karlstad som jublade för om dom ska åka så blir det polen så tuna är närmare dom skulle kolla transport för sina fordon så ja tror det blir häftiga fordon på träffen kan detta locka dig att skruva klart och åka ditt ja bor i örebro så karavan härifrån vore kul...D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Hasse >> Om inte bilen är klar så vet du ju att du alltid är välkommen i nått passagerarsäte. Vore kul att träffas igen, du är ju saknad i "moderklubben"...

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Låter som om det kommer bli riktigt lyckat. Vore kanske inte helt fel att sammaställa en lista på deltagare + fordonstyp när det börjar närma sig. En sådan lista kan nog locka till sig ännu fler folk :)

Själv kör jag vanlig 11 bil som förhoppningsvis hunnit bli ombyggt till radiobil tills dess.

Vad är det för frekvenser som gäller vid träffen? Jag har 27 Mhz och PMR.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

En lista vore bra, och som du säger kommer den att locka fler...

 

 

 

Jag börjar här med dom jag känner till, jag uppdaterar denna post fortlöpande framöver. Det är bara att skriva i tråden om ni kommer eller PM:a mej eller dogge så uppdaterar jag. Nedan listar jag dom med gröna fordon:

 

 

 

Deltagare ------ Fordon ------- Hemort

 

______________________________________

 

 

 

Klas_B  - TGB-13 - Gävle/Sandviken

dogge   - TGB-21 - Örebro

mandarin - TGB-11 - Haninge

larsa - TGB-30 - Vallentuna

ROADKILL  - C303 mm - Mariestad

Jonas - TGB-11 - Falun

Micke - TGB-13 - Falun

Åberg   - TGB-13 - Ockelbo

Sjöström - TGB-13 med kran - Lingbo

Hasse   - Valp - Sandviken

Wallys  - Valp-willys  - Sandviken

JAWS   - C202 - Uppsala

PK - TGB-11  - Eskilstuna

Peo  - TGB-13  - Dala Offroad

Fredrik  - TGB-30  - Stockholm

 

Från Gestrike Offroad kommer ett 15-tal deltagare med andra fordon (dvs ej TGB), samt deltagare från grannklubbarna:

 

Preliminärt:

 

Jeepbyggare - Nissan Patrol - Hofors

Pettersson  - Suzuki  - Ockelbo

Anders4x4 - Trialbil med portaler - Hofors

Freddy  - Unimog - Hofors

Linus - Suzuki - Hofors

Aimo  - Suzuki - Hofors

Niklas - Suzuki - Sandviken

Rommen - Willys Jeep - Järbo

Tommy   - Suzuki - Sandviken

Marcus   - Cheva Blazer  - Sandviken

Keith  - Willys med 44" - Sandviken

Jensa  - Suzuki - Sandviken

Engman2   - Nissan Terrano   - Borlänge

Magnus E   - Nissan Patrol  - Hedemora

OLSBODA  - Trialbil/Prototyp - Molkom

 

// Klas

 

Klas_B2011-04-27 08:00:19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Har uppdaterat listan och fyllt på med deltagare... se ovan...

 

 

 

Vi diskuterade träffen på Gestrike Offroads årsmöte i gårkväll, och alla var odelat entusiastiska. Synpunkter som diskuterades var:

 

 

 

* Camping. Det kommer att finnas ett område i närheten av körområdet Tuna i Sandviken för träffdeltagarna att campa på. Mobil vedeldad bastu och andra enklare hygienfaciliteter kommer att så till förfogande. Man kommer att kunna bosätta sig redan under fredagen den 6:e maj.

 

 

 

* Möjlighet att köra på Tuna (Sandviken) både lördag och söndag. Området är så pass stort att man inte hinner köra på allt under en dag. För tunga fordon kan körning på Tuna båda dagarna vara ett lämpligare alternativ, då det är öppnare, större och mer lättframkomligt än i Böle. Naturligtvis får man själv välja hur man vill göra, båda områdena är fullt tillgängliga för tunga fordon.

 

 

 

* Mat. Nån form av enklare förtäring (hamburgare/korv/dryck) kommer att kunna köpas på plats båda dagarna. Preliminärt är det självservering som gäller.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

pk kanon mina små kallade ja FÖR TALLIBANER men det finns ju gaffa tejpPDT_Armataz_02_11.gif klas ja har pratat med dom i soleffteå och väntar på svar så vi får se.........listan börjar bli lång kanon....PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Ja, jag har hojtat både hos Ö-vik och Sundsvall, så vi hoppas på minst 10 bilar från stora norrland åxå...

 

 

 

Krokarna ligger ute hos Dala Offroad åxå, dom finns i Ludvika, Säter och Hedemora.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

kul ska kolla ned dom som bor åker i brändåsen kumla och sthlm så vi får svar men nu börjar det bli många kul ska ringa fmw4x4 ang mina däck i veckan ska kolla ang tatra och stridssvagnarna från karlstad....fick du till någon länk till fmw och morgan....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Jodå, jag har länkat till FMV4x4 från Gestrike Offroads forum med träfftråden http://www.gestrikeoffroad.egetforum.se/viewtopic.php?f=8&t=265

 

 

 

På campingen tänkte jag ställa upp den här mobila bastun... Rymmer ca 12 pers! Vedeldad och en relaxavdelning med gigantisk ölkyl...

 

 

 

DSC04665.JPG

 

 

 

DSC04528.JPG

 

 

 

// KlasKlas_B2011-03-14 10:18:22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ROADKILL
kanon jag har pratat med morgan på fmw4x4 och han kommer med sin firmabil och har då med sig en massa godis som han säljer på plats plus han ska prata med sin vänn som har en tatra 8x8 som det nu verkar kommer  och det vore häftigt att se ett sådant monster i skogen.....PDT_Armataz_02_44.gif

 

Kompisen med stridsvagnarna var upptagen och Tatran är begåvad med skuren motor...

Men båda tyckte att det var fantastiskt med en träff som tillåter stor fordon.

De hoppas på att få komma nästa gång.

 

Har träffat Värnamo Jeep klubb i helgen, skvallrade om er träff, flera var intresserade.

 

Däremot kommer jag med familj. Hoppas få igång Rodden.

Behöver byta diff i fram, men det ska fixa sig.

Ser fram emot att testa ett nytt område!

Mvh. Morgan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

kanon klas.....varm bastu efter en dag i naturen är verkligen nått att se fram emot......dopp i en kall bäck???? morgan ja har skrotat en bubbla som har en motor kanske tatran vill lånaPDT_Armataz_02_07.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

klas ja såg nått om träff ludvika dala offroaders kan inte du kolla med dom om den är spikad och då kanske lägga i en tråd här så fler kan ta del av det........du är bättre på dator...lerPDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Inför träffen den 7-8:e maj samlar jag några länkar med filmer som visar körområdena Tuna och Böle. Det är för att få en provsmak på vad vi har att erbjuda.

 

 

 

Tuna i Sandviken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Böle i Hofors

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Välkomna!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
Fyller med mina filmer  från Tuna PDT_Armataz_02_40.gif
Får ursäkta att ljudet är skum musik på vissa, hade tydligen snott musiken från någon artist, och då tog de även det naturliga ljudet PDT_Armataz_02_15.gif





Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Toppen Hasse. Dock bör vi notera att Tuna numera är ett öppet område. Hasses filmer är från 2007 och 2008 när halva området fortfarande var storskog. Nuför tiden är ca 10% skog, resten hygge och kraftledning.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...