Gå till innehåll

Träff 7-8 maj TGB.net hos Gestrike Offroad


Gäst dogge

Rekommendera Poster

Gäst dogge

kanon trådar ni har lagt ut då får man en vink av vad som komma skall.......PDT_Armataz_02_44.gif

klas.....vi/du kanske ska annonsera lite mer för våra mindre 4x4.......dom däringa atv dom vill nog också komma och leka ska ringa runt och skvallra lite att träffen finns men dom borde nog ha egna forum där vi kanske kan annonsera lite......PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Hojhoj,

 

 

 

angående ATV så har dom sina egna kanaler för att sprida träffinformation. Så det brukar lösa sig.

 

 

 

Dalmasarna är inte uppe med sitt forum än. Dom har fått info via vår klubbkontakt mot dalarna.

 

 

 

Vi håller som bäst på att reka lämplig campingplats, finns många lämpliga alternativ just nu, få se om det blir grusunderlag, gräs/åker eller skog. Dock fortfarande 80 cm snö på Tuna...

 

 

 

// Klas

 

Klas_B2011-03-22 14:01:51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Är det någon som har tagit kontakt med anordnar terrängträffar i Strängnäs och rosersberg?

Det är körningar nu till helgen där så det vore kanske inte helt dumt att ta kontakt med dom nu i veckan.

Jag gör gärna det ifall inte någon annan redan har pratat med dom.

Hoppas ni hittar ett område som rymmer ett antal tält. Jag kommer att ha med ett 12 tält från försvaret.

 

// Jonas 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Snacka gärna runt lite om vår träff den 7-8:e med folk på träffarna ifall ni är ute och geggar. Ju fler gröna fordon desto roligare, och naturligtvis är även andra offroadfordon välkomna. Även tunga. Det finns några lättare slingor som är lämpliga för standardbilar på båda våra körområden. Så jag vågar lova att det kommer att passa alla, likväl för standardbilar och för myrmonster....

 

 

 

För campingen räknar vi med ett antal militärtält, både 20 tält och 12 tält. Blir väl nån husvagn och några campers åxå kan jag tro.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Klas_B

Hej Offroaders!

 

 

 

Vi har vanlig månadskörning på Tuna nu på lördag, och då ska vi reka lite kandidater till campingplatser. Kan meddela att det fortfarande är runt halvmetern med ganska besvärlig snö. Tur att vi bestämde oss för den 7-8:e maj och inte första helgerna i april... Återkommer med lite färska bilder från Tuna på lördagkväll.

 

 

 

Och, har ni bestämt er för att komma, skriv gärna i den här tråden så uppdaterar jag gästlistan! Har ni frågor så skicka gärna PM, så får ni mina kontaktuppgifter.

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Hej govänner!

 

 

 

Var ute i lördags och kollade läget inför 7-8:e maj. Campingplatsen kommer att vara i östra kanten av körområdet Tuna i Sandviken. Det kommer att vara torrt, fast och väldränerat gräs/grus underlag, bra för tält alltså. I anslutning till detta finns grillplats, samt 100 meter norr om, en bred och lång grusad väg för uppställning av tex husvagnar. Dvs en blivande industriuppfart (återvändsgata) utan biltrafik.

 

 

 

Det finns stora ytor för uppställning av trailers etc. Bifogar två bilder från Tuna i lördags.

 

 

 

32272150.jpg

 

 

 

Bilden ovan visar södra delen av Tuna, fotograferat från områdets högsta punkt och söderut. Längst till vänster skymtar viadukt där Järbovägen går under RV80. Söderut begränsas körområdet av RV80, där det även är en smal remsa skog/myr att köra i. Mitt i bild syns en av dom återvändsvägar som vi nyttjar som uppställningsplats för husvagnar fordon etc. vi träffen. Diagonalt över körområdet är det fri sikt närmare 700 m långt på fotot. I väster begränsas körområdet av skogskanten.

 

 

 

32272151.jpg

 

 

 

Bilden ovan visar norra delen av Tuna, fotograferat från samma punkt med riktning nordväst. Man ser kraftlinjen som är områdets norra begränsning (går i öst-västligt riktning) samt i högra delen av bilden det ställverk där den nordliga kraftledningen startar. Vi har körområde i båda dessa kraftledningar, ca 1 resp 2 km långt. Allra längst till höger kan man se Järbovägen norrut. Österut begränsas området av Järbovägen

 

 

 

Bilderna är tagna med panorama funktion (består av totalt 6 st bilder) så man "ser" nästan hela varvet runt.

 

 

 

// KlasKlas_B2011-04-04 10:03:41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Hej igen,

 

 

 

lägger upp en satellitbild som visar körområdet Tuna i Sandviken. Detta är körområdet lördagen den 7:e maj. Gul linje visar körområdets begränsning. Blå linje visar grusade breda vägar för uppställning av fordon och hysvagnar. Röd linje visar körväg till campingområdet. Plan gräsyta i änden av linjen.

 

 

 

32272283.jpg

 

 

 

Edit:

 

 

 

Lägger åxå upp en motsvarande bild på körområdet Böle i Hofors. Detta är körområde söndagen den 8:e maj. Notera att skalorna är olika på kartbilderna!

 

 

 

32272293.jpg

 

 

 

Välkomna!

 

 

 

// KlasKlas_B2011-04-04 10:41:52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan

Jag har väl inga större förhoppningar att kunna komma med egen bil (om inte någon med maskinflak och krokbil vill göra en insats för rimlig peng), men hoppas att det är okej att titta förbi med ett par videokameror istället. 

Skulle vara kul att göra lite filmer om och från träffen, vad tror ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Vore toppen om du vill komma och filma träffen! Dom flesta som är där och kör själva har ju redan händerna upptagna av ratt och växelspak. Så det skulle garanterat vara uppskattat av alla förare om nån vill filma. Jag har sett en riktigt se- och hörvärd film från "Norrhyttan production", tänker främst på Rysstrucken goes offroad. Så det skulle vara kanon om du ville komma och filma, ja eller bara kolla och snacka offroad i allmänhet!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan
Jag har sett en riktigt se- och hörvärd film från "Norrhyttan production"' date=' tänker främst på Rysstrucken goes offroad.[/quote']Nu är ju inte den filmen speciellt välgjord, eftersom jag själv körde mest hela tiden blev det nästan inget filmat utifrån. PDT_Armataz_02_15.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det beror på vad du undrar. lite vet jag ju om själva träffen, området kan jag då det var min moderklubb innan jag flyttade ner och jag kommer ju in på gestrikeofroads forum/hemsida.

Campen vet jag ju lite om.
Och själva sandviken vet jag en hel del om.

Så fråga du och jag kanske kan svara på något i alla fall
mvh Hasse Hansen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Nu har jag tömt inboxen och skickat PM till Norrhyttan med kontaktuppgifter. Om det är nån mer som har frågor angående träffen så går det bra att posta dom här eller så skickar ni ett PM till mig.

 

 

 

Passar på att uppdatera deltagarstatusen inför träffen, i dagsläget är det minst 14 gröna bilar och ca 12-17 ogröna. Vet att det troligen kommer ett antal från grannklubbarna i Uppsala och från Dala Offroad och dom är inte medräknade ovan. Så totalt 30 fordon per idag.

 

 

 

Om det är nån mer som vet med sig att dom kommer, skriv gärna i den här tråden så uppdaterar jag gästlistan på sidan 2.

 

 

 

Väl mött!

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Det finns en risk att min gröna bil har körförbud under träffen om inte något mirakel med besiktingstider inträffar innan dess. Däremot tänkte jag försöka ta mig dit ändå utan grön bil.

 

// Jonas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Enkelt fixat, beställ tid för besiktning i Sandviken eller Gävle fredagen den 6:e! Då får du ju köra både dit och hem från träffen.

 

 

 

Det finns fösta lediga tid runt den 10:e maj, så ställer du dig på väntelista just på den 6:e i Sandviken, eller nån av Gävles två stationer kommer du säkert få en besiktningstid just den dagen.

 

 

 

Det bästa med den lösningen är ju att du rent lagligt får köra till närmaste station som har ledig tid den dagen. Viklet kan bli Sandviken eller Gävle, ja eller nån annan station längs vägen... Tierp, Sala...

 

 

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Fredrik

Jag och co-drivern Jonas avser att dyka upp med vår Tgb 30 redan på fredagen.

Visst fanns det möjlighet att bo på området från fredag kväll?

Mvh

Fredrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Kula att det kommer fler med TGB-30! Det går alldeles utmärkt att "checka in" redan på fredag kväll! Campingområdet är av enklaste modell, plan och torr mark med bra bärgihet. Så det är inga problem att ha 30-bilen brevid sängen....

 

Jag PM:ar mina kontaktuppgifter ifall ni har några frågor.

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej klas och alla andra gröna vänner har tyvär haft inbrott på kontoret så datorer och allt borta men har nu en ny hp med mobiltbredband så nu är ja inte isolerad hemma jag skruvar och fixar inför träffen så  allt ska bliklart besiktning av 20bilen den 2maj mycke nu är det någon som vill åka karavan till träffen så finns ja i örebro och rullar dit troligen med morgan fmv4x4 med familj så det är bara att ringa och ansluta.....dogge 0702606961

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Hej

 

Tyvärr så får ni stryka min gröna bil från listan över terrängfordon.

Den står hemma obesiktigad med trasiga förgasare men jag och sambon åker med larsa i hans 30 bil så mig blir ni inte utan för det :)

 

// Jonas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Bu hu jag lyckas inte ta mej upp PDT_Armataz_02_21.gif, Har en familje träff på fredagen i Linköping. Hela släkten kommer ner för att vara med när syrran tar sin doktorand examen, eller disputation heter det visst. Något man inte får missa om man inte vill bli arvlös och utkastad har jag förstått.

Nu lär man väl inte få vara med om någon sådan mer heller, men det blir för sent att sätta mej och blåsa upp på natten, efter en lång dag och kväll PDT_Armataz_02_36.gif
Nu missar jag ju en grym körning igen, och det tråkigaste är att inte få träffa alla trevliga gamla kubbkamrater. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OLSBODA

sh*t Pommes Frites!!!

 

Jag hade tänkt närvara denna träff med en av mina bilar, dock inte 13-bilen.

 

Men i morse på väg till jobbet har farbror Blå bestämt sig för att låna mitt körkort en liten stund.....

 

sugit sa räven.  Men man får som man förtjänar... ha ha

 

 

Ha de så kul där uppe i alla fall.

 

OlsbodaPDT_Armataz_02_01.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...