Gå till innehåll

Träff 7-8 maj TGB.net hos Gestrike Offroad


Gäst dogge

Rekommendera Poster

Gäst Klas_B

Olsboda >> Otur... Nåja, vi kör en extra runda åt dig...

 

Det börjar dra ihop sig till träff, och jag håller tillsammans med "Jeepbyggare" här på forumet på med förberedelser inför träffen.

 

Det kommer att finnas hamburgare med tillbehör att köpa färdiggrillade båda dagarna. Läsk finns även att köpa.

 

Köravgiften/träffmedlemsskap är 100 kr per dag. Ska man köra båda dagarna och betalar 200 kr på lördagen så får man en vit Gestrike Offroad T-shirt på köpet (finns bara i XL och XXL).

 

Jag kommer att finnas på plats på körområdet Tuna från fredag eftermiddag/kväll, jag och min co-driver "Korvmonstret" ska tälta där fredag/lördag/söndag hade vi tänkt och om snön som kom inatt hinner smälta.

 

Det kommer att finnas Gestike Offroad skyltar som visar infarten till områdena. Vissa dikeskanter längs industrivägarna får ej köras med terrängbil, dom kommer att vara avsnitslade med blå/gul snitsel.

 

I övrigt så ser vi i Gestrike Offroad mycket fram emot denna träff och vi hoppas på ett 40-tal deltagande fordon, varav ca hälften gröna!

 

// Klas

 

 

 

Klas_B2011-05-04 11:03:48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ROADKILL

Det här ska bli kul!!!

Troligtvis kommer en kompis från Smålandstenar med en portalaxel Suzuki, om han hinner laga det sista.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Ser ut som vi blir ett hyfsat gäng redan på fredagkvällen!

 

Klas_B & Signe

dogge

ROADKILL m. familj

Åberg

Pettersson

Fredrik & Jonas

 

Terrängbastun kommer att finnas på plats, medtag gärna handduk och några liter tvättvatten...

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mandarin

Hej

Vi kanske skulle komma överens om någon komradiofrekvens vi kan använda oss av så att vi lättare får kontakt när vi väl närmar oss området.

Jag kommer att ha med mig en PMR radio för 446 MHz och en radio som klarar 27 MHZ och 31 Mhz.

Så förslagsvis väljer vi en frekvens för PMR ex kanal 4 och en kanal för 27 Mhz ex kanal 17

 

Mvh Jonas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Myrsloken

Står på kölista hos bilprovningen i Gävle 5-6/5 med 912:an, man får hålla tummarna.

 

Annars får Chevan testa Böleleran igen.

 

Finns det något LÄTT spår på Tuna??

 

 

MVH Klas2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Hoppas dom har plats för dig, annars får du köa i Sandviken den 6:e och ta med tältet.... Vore kanon om du kunde gästa oss med 912:an!

 

Jo, vi har några lättare slingor på Tuna om du tänker Cheva. Vi kommer att utgå från dom nyanlagda industrivägarna, och därifrån finns det fler spår att välja jämfört med norra samlingspunkten (grillplatsen).

 

Kommer du båda dagarna isåfall? Visst, Chevan har ju varit i Böle förr, växellådsbalken gjorde spår i fösta dikeskanten har jag för mig? Finns nog mer givande åkning på Tuna om du msåte välja. Men jag gissar på mer "show" i Böle, lagom lerigt och vi har några gäster med blyfot.

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

hej glada vänner....nu har det skruvats på grönaskottkärran så den ska funka till träffen stort tack morgan för den snabba lev av dammasker....trodde inte att ja kunde så många svordomar under tiden ja förskökt sätta ihop portalerna osv men envisheten vinner ofta så nu sitter dammaskerna där och än så länge läcker det ingen olja så ja måste ha lyckats ordentligt.....ny däck från fmv4x4 feddima sirooco ska bli kul att få prova dom i skogen på vägen med 2.2kg är dom gudomliga tyst och lättstyrd återstår att prova dom i leran....och ljuddämparna ligger på mitt kalhygge så fick bygga nytt system lite kvickt så simpsons minsta 3tum ljuddämpare draget genom flaket sen en 3tums pipa upp bakom hytten med en 45gr böj som avslutning...så nu låter den som en tennkulemotor/rallybil måste sätta dit en dämmpare till men det får bli efter träffen har ingen kommradio men det behövs inte ni kommer att höra var jag ärPDT_Armataz_02_03.gifska byta lite stift och tänddelar sen ska det packas och ligga på nålar tills man får åka imorgon...vi ses i morrn..D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
PDT_Armataz_02_02.gif Härligt, 
Ja det gick undan med mina damaske och andra grejor också. men jag hinner inte få dit de innan helgen PDT_Armataz_02_21.gif
ÅÅHH jag skulle så gärna varit med och kört med er i Sandviken och Hofors. men men det blir väl flera gånger PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

mycke pyssel va det med dammaskerna men har skjutsat barnen till skolan och tog en genväg över bondens plöjda åker på väg hem som ligger i vila i år och  va det men bakhjulsdrift endast så kom ja hem säkert 3km kortare väg kanske man inte kan åka varje dag men kul va det.....man är ju som ett barn på julen inge tålamod att vänta.....har varit och packat storalådan på flaket blev en lång inventarielista men braha saker till träffen om nått händer nu kanske andra kan kompletera så kan vi bygga en bil i skogen i helgen....kätting spännband stroppar motorsåg spade spett yxa elverk dommkrafter el-väskan hylsnyckelsats brahaverktyg-väskan kompressor vinkelkap tror tillochmed att borrmaskinen åkte med plus det ja har glömt...nu undrar ni varför ja packar så mycke men med lådan längst bak på flaket så får ja bravikt bak och har man inga saker med sig så går det alltid sönder nått men har man med sig så brukar det hålla det blir ju 40-45mil transportsträcka så vill ju inte åka hem med trasig bil.........DPDT_Armataz_02_05.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst JAWS

Är tokpeppad för helgen.

I kväll blir det några timmar i garaget för att bygga en sovplats i C202:an till mig och dottern.

Kul att det blir så många bilar PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

så nu var man uppe med tuppen som på julafton.......har packat kläder tält sovsäck mm så nu blir det en genomgång av 20bilen sen bär det iväg till gestrike......äntligen till er som kommer så ses vi och ni som inte fick komma...PDT_Armataz_02_06.gif pga annat lider med er men det finns fler gånger ...väl möt i skogen...D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik

Tack och bock till arrangörer och deltagare för ett bra initiativ och en välordnad och kul träff! Kommer gärna tillbaka och kör fler gånger.  Resan hem gick bra och investerad diesel har varit värd varenda krona... Ska se om jag kan lägga upp några bilder på den saftiga fastkörningen, eller någon annan hinner kanske före..?

//   Fredrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

Och lite bilder från Gestike Offroads medlemmar finns på http://gestrikeoffroad.egetforum.se/tuna-bole-7-8-maj-t279.html

 

Jag vill även passa på att rikta ett tack till både deltagare och arrangörer för en riktigt lyckad helg! Mycket fina bilder och filmer från många fotografer (ingen nämnd - ingen glömd) gör att man kan gotta sig åt leran extra länge! Som vanligt har man ju händerna fulla av annat när man är mitt i leran...

 

Avslutar inlägget med en bild på Fredrik och Jonas (TGB-30) som erövrade priset för träffens fastkörning med motivering "Tyngsta bilen, och ett framhjul nere i myren...."

 

00000024.jpg

 

PS. Vi kör nästa tvådagarsträff första helgen i juni.... bara en månad dit!

 

// KlasKlas_B2011-05-09 12:44:57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst JAWS

Tack för en trevlig helg även om min C202 bara höll ihop till Gysinge PDT_Armataz_02_13.gif

Haveri i bakaxeln. Fick montera bort kardan för att köra vidare på framhjulen. Blev ingen gegga för C202:an denna gång...heller PDT_Armataz_02_20.gif

32377942.jpg

EXTRA TACK! Till Anders Persson som bjöd på både lerköring och husrum för en strandad Uppsalabo PDT_Armataz_02_02.gif

JAWS2011-05-09 13:08:49
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst dogge

stort tack till alla deltagare på träffen i helgen och vädergudarna blev en mycket trevlig helg med bra väder och roligt köromr.....stor stjärna för gestrikeoffroaders meddlemmar som ordnade med skyltar camping korv/hamburgeri ställde upp med reservdelar till dom som behövde detPDT_Armataz_02_15.gifresan hem gick utan större missöden saknar div saker men tänker inte leta efter dom det är bara att skaffa nya......så nu är det service och tvätt sen bär det iväg den 26 maj till åland offroader är någon intresserad så skicka ett pm ju fler vi är desto roligare....väl mött i skogen...D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Klas_B

Har nu tankat ur kameran, presenterar ett urval av gröna fordon från träffen. Mer finns på

 

http://gestrikeoffroad.egetforum.se/tuna-bole-7-8-maj-t279.html

 

32409196.jpg

 

Dogge och Åberg är laddade!

 

32409197.jpg

 

Åberg med Lertrollet:

 

32409199.jpg

 

Jag och dottern (Signe aka Korvmonstret) med Myrmonstret. I bakgrunden Dogge med "Skottkärran"....

 

32409200.jpg

 

Lite blandade utmaningar med gemensam nämnare: LERA!

 

32409202.jpg

 

Dogges "Skottkärran"

 

32409211.jpg

 

32409212.jpg

 

Åbergs Lertrollet på Creepy 38.5x14.5x16

 

32409213.jpg

 

Morgan (ROADKILL) och Dogge! Stämningen på topp!

 

32409214.jpg

 

Fredrik och Jonas i sin TGB-30 smyger i kraftledningsgatan...

 

32409218.jpg

 

Winchrally... prisbelönat!

 

00000024.jpg

 

Peo från Dala Offroad i TGB-13

 

00000002.jpg

 

Åberg...

 

108451-c06c53666534f3c98d67153138d9e8e1.jpg

 

Undertecknad...

 

108451-8d2421a3dae15f2700602837cf8afd9f.jpg

 

Dogge kopplar ihop Myrmonstret och Skottkärran...

 

108451-dd6e2e67abf023fc0358ca53d733a590.jpg

 

Lertrollet... på väg upp!

 

108451-2deb3b7d1566b6bf40599e14a1aad4e7.jpg

 

Mattias och Morgan.

 

108451-fa16374a7097b5ac71187e3aecd894e2.jpg

 

32409224.jpg

 

Fordonsmarsch mot Böle (Hofors) och dag 2 i lerans tecken!

 

32409239.jpg

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Klas_B

mmmm.... Sänkningen i myren av framvagnen på 30:ian blev på dagens sista runda.... inte helt oväntat, brukar alltid bli dagens fastkörning på sista rundan! Det var skymning när alla var tillbaka på campen. Så många hade rattat terrängbil i 10 timmar vid det laget. Men härligt att somna med möra armar!

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Klas_B

Hojhoj,

 

4 sidor reportage i 4 Wheel Drive från Tuna och Böle 7-8:e maj!

 

Köööööööp och upplev leran, stämningen och framförallt mycket bra foto!

 

DSC03782_4wheeldrive_sm.JPGDSC03783_4wheeldrive_sm.JPG

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...