Gå till innehåll

Björns Kinawinchar, åsikter tips mm..


Gäst Svana

Rekommendera Poster

Gäst kenny_69

Höjer varningens finger en aning att dra för tungt..jag ville testa vad den igentligen gick för så jag spände upp min 13´000lbs 24V på enkel lina och testade att dra min 131a med 6 låsta hjul i gruset.

 

 

Hmm Hur blir det då om du sitter med skit upp till ruta med sugande lera under???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 67
  • Skapat
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gäst christer_tgb

då kanske det är läge att använda ett eller flera block ? PDT_Armataz_02_17.gif

 

Under lumpen så körde ett fordon på 10 ton fast i ett surhål.

Det krävdes en kraft av 22 ton att få loss det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy

Höjer varningens finger en aning att dra för tungt..jag ville testa vad den igentligen gick för så jag spände upp min 13´000lbs 24V på enkel lina och testade att dra min 131a med 6 låsta hjul i gruset.

 

 

Hmm Hur blir det då om du sitter med skit upp till ruta med sugande lera under???

 

 

 
Er det slik å forstå at dette burde den ha greid enkelt ?? Eller var det på grensen ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja en 13000 lbs vinsch borde då inte ge upp för en 13 bil med 6 låsta hjul på grus. Om den är normalt lastad och inte har massor av övervikt

Man brukar ju få sätta fast bilen i något tex ett träd om man drar tungt, då de annars åker med själv om man drar något likvärdigt som sitter fast.
Men block är ju alltid bra om man tror att det är på gränsen för vad grejorna tål PDT_Armataz_02_30.gif
Finns det ingen möjlighet att reklamera ?
Börjar du öppna den själv så gäller nog ingen garanti skulle jag tro.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst popnit

Tråkigt att dom inte håller måttet för det skulle inte varit nått problem!

 

Här drar jag upp mig själv med winchen som bara är på 3ton!

Hålet jag lämnade efter mig va nästan 1,5m djupt!

 

image2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

Jag har ingen winch, men blev inblandad som motvikt- ja, inte jag utan min Valp- när Hasse Hansen skulle bärga en som satt duktigt i leran. Jag vet inte vad Hasse hade för dragkraft i sin winch, minns inte heller vart han köpt den.

 

Men han ställde upp sin valp och kopplade i fordonet som satt fast. Började spela in och gled ju framlänges.. Så ja linade upp bakom och kopplade min valp till Hasses med en kätting. sakta backade jag tills det stog stopp, där drog jag på så jag grävde ner min valp till axlarna så jag hade bra mothåll framåt.

För säkerhets skull så kopplade nån sej bakom mej också som mothåll. Men bilen i leran satt fast- och Hasses winch drog alla tre ekipagen framåtPDT_Armataz_02_10.gif Så den winchen gjorde defenitivt vad som förväntades av den. Först när vi använde ett stort träd som ankare så kom "offret" upp ur leran- men det blev lite att skarva då det var långt till trädet. 

 

Tror att Hasse har bilder på detta, få se om han lägger ut dom.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det var min 12 v 12000 lbs CTA "kina" vinsch som gjorde det jobbet utan att knorra,

Den fungerar då felfritt vad jag vet och sitter fortfarande på min gamla valp. Han som köpte den fick dra upp mej med 13 bilen innan jag köpte en ny vinsch till den, när jag satt över hjulen i blå/grå lera, också fastspänd i ett träd PDT_Armataz_02_30.gif
Så jag tror nog du fått ett dåligt ex svana, de där kina vinscharna bruka hålla skapligt.
Men kolla det med garantin, det skall/borde följa med en sådan på en ny vinsch.

H.Hansen2011-07-29 11:34:03

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Kanske kan va nån typ av slirkoppling oxå' date=' men då borde den dra ungefär lika mycket nu efteråt som innan, och det är stor skillnad. Har inte studerat instruktionsboken så mycket än, förhoppningsvis går det att meka isär skiten och se vad som hände.. 

 

Jag är lite orolig för att det troligen sitter plastdrev i dessa winchar som troligen inte stod pall. Ska undersöka nogrannare när det finns tid o lust. [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_06.gif[/img]

Kanske är någon annan som öppnat eller tittat hur dom ser ut. Vore ju intressant att veta om det är slirkoppling.
Hoppas det löser sig med din vinch.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst silverado
th_001.jpg
försöker få in en bild på min winch montering på 20 bilen. men det går som vanligt inte.. för stora..PDT_Armataz_02_06.gif
haha lyckades tillslut.  blev kanske lite liten bilden men är här iafPDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Jag går i tankar om att investera i en winch nu, en relativt billig en altså, inte någon 10.000.- historia. Hur blev det till slut med de winchar som omtalas i denna tråd, motsvarade de førvæntningarna och går de fortfarande att framskaffa? Vad var priset før dessa?

 

Ær det kanske någon som har en till øvers av en eller annan grund? (æven en trasig kan vara aktuellt om priset ær riktigt och den inte ær fullstændigt skrotad)

 

 

///M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mattias.

 

 

Den winchen ser ju trevlig ut på bilden men om du har några specifikationer så hade det varit kul att kika på dem också för att få en lite bättre uppfattning om vad som gömmer sig under skalet.

 

Jag är som sagt i första hand ute efter något som passar in i mitt "extrem låg-budget" koncept.

 

Det mesta jag har av "extra-bling" till bilen är material som är "sponsat" av en eller annan firma eller importör och det beror på att jag har VäLDIGT liten budget till övers för bildelen (som skall bli GCS i ett större projekt). Det är grunden till att jag i första hand letade efter något begagnat och kanske defekt som kan repareras, både när det gäller winch och annat. (Se andra annonser).

 

Om du kan ge mig ett väldigt bra pris på en ny winch kan det kanske bli aktuellt trots allt, annars är jag nog tvungen att finna något begagnat.

 

Jag har ju alltid plats för fler "småsponsorer" om du är intresserad av att ha din firma profilerad på ett spännande projekt :rolleyes:

Hittills har jag dessa "logotyper" på bilen efter olika bidrag från nedan nämnda firmor:

 

- Raytheon (USA)

- Panasonic (Norway)

- Redningsselskapet (Norway)

- Cominor (Norway)

- Dualog (Norway)

- Tatanka Parts (Sweden)

- 123 Ignition (Sweden)

- Dragon Labs Inc. (Canada)

 

Till dessa kommer några andra företag och privatpersoner som bidragit med någon enstaka artikel eller tjänst men som alla varit lika viktiga för projektets genomförande. ALLA som bidrar blir med på ett eller annat sätt.

 

är du intresserad av att få din logotyp eller företagsnamn på mitt projekt? Sänd mig en PM så kan vi snacka om detta. Annars kan du sända mig priset du vill ha för winchen, antingen här eller i ett PM.

 

 

M.v.h

 

"///M"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Vi gav runt 2000 kr för dom vinscharna men då får du tänka på att det är vad inköpspriset blir för en så pass stor order som det rörde sig om i det här fallet.

Så det är inte så bra jämförelse mot någon som säljer vinschar med vinstintresse.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...