Gå till innehåll

Finn Fem Fel


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

Här kommer det en tävling för den skarpsynte. Nedan ser ni två nästan likadana bilder. Dom skiljer sej på fem punkter och den som hittar alla vinner en fotvandring för en person till Säffle.

 

Vill tillägga att det är svårt- men inte omöjligt!

 

Lycka till.

 

Finnfemfel.JPG

 

Finnfemfel1.JPG

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så svårt var det tydligen inte..... Det är nog inte skuggan, tror det är stressplattan som håller fjäderpaketet, men det är helt rätt.

 

Grattis! Jonas,

 

 Du kan börja knalla när du känner dej redoPDT_Armataz_02_02.gif

 

Facit:

 

Finnfemfelfacit.JPG

 

Gillade ni detta så gör jag gärna flera!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då kommer en till då. Samma sak här, fem detaljer skiljer bilderna från varandra.

 

Första pris är denna gång en fotvandring för en person till Finspång.

Lycka tillPDT_Armataz_02_02.gif

 

finnfemfel2.JPG

 

finnfemfel3.JPG

 

Svårt? javisst- men inte omöjligt.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, vad duktiga ni är!! Men för att förtydliga mej lite så kan jag säga att det är fem skillnader på bilderna. Alltså så har jag retucherat bort eller ändrat fem stycken detaljer- därmed inte sagt att det är gjort så på bara den ena bilden. I det sista fallet så var det tre på den ena, och två på den andra som tagits bort.

 

Verkar ju vara några som gillar och slå ihjäl en stund på att leta fel- så jag gör väl en till, men för tusan, om nån mer vill slänga in en "Finn Fem Fel" så gör gärna det så även jag får leta lite.....

 

Tror inte att jag behöver visa min facitbild då Skåne gjorde en egen- vilket var helt rätt. Grattis

 

Daja, det är väl inget fel på Finspång? Industrialismens vagga brukar det ju kallas och det är väl ett arv så gott som något. Och idag har ni ju, Eh Hmmmmmmmmmmmmmm, ja det finns ju en bro över Skuten i alla fall som är 348 meter lång.

 

SKREV OBELIX

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket för gratulationerna och jag njuter av vinstenPDT_Armataz_02_23.gif.

Känn ingen press men jag har hittat fem modifieringar på valparna också.

Mycket trevligt inslag av dig OBELIX, bra gjortPDT_Armataz_02_02.gif.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Det är faktiskt riktigt roligt att göra dessa klurigheter! Och en svår balansgång för hur svårt man ska göra det. Men eftersom ni har listat ut dom hittils så tror jag att det är en lagom nivå. Lite skoj med TBG-tema också. Det kommer fler efterhand. Och jag ser gärna att andra lägger in också!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan

Jag har gjort lite finn-fem-fel-bilder och lagt upp på Facebook, men det är inte riktigt samma sak att ha dem digitalt som på papper (till exempel i en tidning).

Det är ju lika lätt att fuskkolla felen i Photoshop som det är att googla sig till rätt svar i en tipspromenad. 
Svårt att förhindra!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...