Gå till innehåll

Finn Fem Fel


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

Den här var heltklart svårast hittillsPDT_Armataz_02_02.gif Men kul.

 

Här är dom 5 felen jag hittade på dessa bilder:

ökenfacit.JPG

 

Här kommer då mitt nya "tävlingsbidrag" En bild tagen på senaste träffen i Olerum. Och att det är en på forumet känd profil som lånat ut sin bil går väl inte att missa!!!

 

FFF7.JPG

 

FFF7b.JPG

 

Knepigt? Javisst- men då räcker det längre också. Det finns en liten luring också, så vässa ögonen nu.

 

Lycka till

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humle, Ja den stubben var inte att leka med! Klart imponerad av Dirtyhogs idoga arbete med motorsågen när han sakta men säkert fick bort den gamla ekstubben med motorsågen.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att det var stubben under framaxeln och inte gubben....

Förslag till lösning på alvisbilden, vill du/ni klura lite mera själva så klicka INTE på bilden.
ea8201112616A4bc2.jpg

Jag anser att bärgar kvoten inte är fylldPDT_Armataz_02_07.gif .
2b8201113301A4af9.jpg

Originalet.
2b8201113512Ad0ab.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skåne,

 

Ditt förslag til lösning på Dirty Hogs Alvis är helt okejPDT_Armataz_02_02.gif Luringen med den är att det inte stannar vid 5 fel, det finns några till.....

 

Svempas gamla SBAT C ja! Blev inte den omlackad sen?

 

Jag har hittat tre detaljer på själva bilen som skiljer- Jag får jaga dom andra när jag kommer hem igen.

 

SKREV OBELIX

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra Vinkon har helt rätt med lösningen till svempas terrängbärgare som sedan blev omlackerad i rött och vitt.

ec92011122506e1fc.jpg Bilden är tagen av David Hellstrand 2007

OBELIX Alvisen var riktigt klurig jag har studerat den ganska länge efter det att du informera om att det var fler än fem modifieringar och hittade såklart inte fler än de fem första som jag hittade med hjälp av skjutmåttPDT_Armataz_02_07.gif.

På Vinkons bärgare är flaggan modifierad, klarar jag gränsen för diagnosen av aspberger eller vad det nu var?PDT_Armataz_02_20.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@OBELIX:

Neej, radbrytningar... PDT_Armataz_02_01.gif

 

Det värsta är ju att man har ju totalstirrat på de ställen som man dömt ut som orörda...

Dags för läsglasögon nu kanske?

 

På Vinkons bärgare är flaggan modifierad' date=' klarar jag gränsen för diagnosen av asberger eller vad det nu var?[img']smileys/PDT_Armataz_02_20.gif[/img]
Shhhhh.... PDT_Armataz_02_02.gif

Helt klart godkänd PDT_Armataz_02_03.gif

 

 

OT:

Notera de fina bärhjulsnaven, jag hade som "grej" att lacka dem då färgen släppte ibland och den Liberianska FN-vita färgen syntes.

Jag sa till mina kollegor att jag målade över skiten/leran bara PDT_Armataz_02_01.gif

Hur ska ni tolka detta då? Nämnde jag detta bara ändå eller hade jag ett syfte med det? hmm...

Och hur tolkade ni det som jag tyckte att ni skulle tolka? hmm....

 

 

 

Vinkon2011-10-09 01:11:38

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skåne, tack för bilden på Svempas gamla bil! Jag såg den på Elmia nån gång på -80 talet, och minns ett motiv särkilt tydligt. Det var en indian som paddlade i vattnet, och det fräna var att han satt på sin egen k*k med benen i kors på den- klart fränt motiv!

 

Angående Alvisen,

 

Det var lite elakt måste jag säga, Speciellt skuggningen, nere bak på hytten var nog lite för svår. Nä, min tanke med fulingen att se om ni kom in med olika lösninger på dom fem felen. Ska hålla mej till 5 i fortsättningen.

 

Vinkons bandbärgare har jag bara hittat tre fel på- Flaggan då, sen är det ett "hål" på sidan som är flyttat lite i sidled- ganska rakt ner under "flaggstångsfästet" Sen den sista jag hittade var en plåtskarv på sidan som inte stämde med dom runda hålen- men efter att ha tittat noga så verkar det som om hålen är flyttade i sidled istället- och ett av hålen är bortplockade då det inte är samma antal hål på dom båda bilderna. Men dom två sista får jag leta efter i morgon.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinkon,

Förlåt, men jag tolkade det som att du bekräftade att Skåne hade rätt om flaggan, så då talade jag om vilka jag hittat. Blev fel av mej. Men den här var den svåraste i alla fall. jag kan glo hur många timmar som helst utan att hitta dom andra.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tittat mera på din bild, det beror på ett modemhaveri hemma! Men nya saker är införskaffade så snart är jag tillbaka på banan igen.

 

Skrev Obelix på jobbets slöa dator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinkon,

 

Nu hittade jag en fjärde på den sista bilden. men du måsta vara nere på enskilda pixlar på den sista för jag kan inte hitta den. Jag har en ny så fort nån hittat lösningen på denna.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gjorde jag den 5e extra tydlig och lade upp en ny bild på detta.

Det handlar alltså om något som har flyttats.

 

Observera att detta gäller för mitt inlägg med bilderna och inte Obelixs.

 

Jag förväntar mig att ni som har opererat grå-starren fixar detta innan dagen är slut. PDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom får nog ta starren samtidigt som jag får ny höft då. Jag kapitulerar helt enkelt.

 

SKREV OBELIX
Mhm' date=' tänk "ljus" [img']smileys/PDT_Armataz_02_03.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I dag tog jag mig tid till att storfuska för att komma på de fem felen och det gav resultat.

 
[bild]
Redigerad av Vinkon
Länk raderad
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...