Gå till innehåll

SMEDJAN


Gäst OBELIX

Rekommendera Poster

Så var ddet spacklat också. Vi tog beslutet att även regla upp mot ytterväggen som är putsad, och troligtvis homogen av tegel eller liknande. På så sätt får vi lite isolering även åt det hållet. Så i morgon blir det lite snickeriarbete för oss.

 

Vi kollade även hur det var ställt med elen, och efter "telefonkonsultation" med Åke så kunde vi konstatera att det var "rätt" trefas indraget, dvs. tre faser, jord och nolla. Känns bra med tanke på det kommande jobbet med att installera kompressor och få till det med rikligt med el-uttag där vi har behov av det.

 

Det är bara att lägga öronen bakåt och gneta vidare.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Det är roligt när det händer grejjer...

 

Den där saken vi tittade på när jag var uppe sist (inte tanken) bjuder stenhuggaren en lusentapp för.

Kanske lite väl kryptiskt. I morgon reglar jag upp de sista väggarna och börjar fundera på tak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi vill bli klara så fort som möjligt nu så vi kan börja jobba med det vesäntliga- våra valpar.....

 

Det kryptiska är glasklart då jag vet vad du  menar. Jag har en till som är intresserad av den, till en fiskodling- så han skulle kolla om den räcker till deras behov. Blir det ingen affär där så är den stenhuggarens för det budet.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det blir bra där i nya smedjan PDT_Armataz_02_02.gif

Fint att STORA tanken inte fick plats, den blir bra snöplog material åt mej, var ju nästan som gjord för det med stora fästen att bygga från PDT_Armataz_02_44.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Svara Citera

Ändra inlÄgg

 

Då har det hÄnt en hel del nu då!

 

I princip kan vi sÄga att allt Är klart och Smedjan nu står tom och övergiven! Allt Är flyttat till nya garaget och till det magasin vi fått disponera nere i Söderköping. Det som nu finns kvar i Smedjan Är ett skapligt gÄng med sopsÄckar som ska till returpunkten, några lass som ska till "brÄnnhögen" och sen en STOR hög med metallskrot som ska hÄmtas av lÄmplig skrothandlare.

 

Idag Söndag blev vi helt klara och kan under veckan lÄmna ifrån oss nyckeln till hyresvÄrden.

Sen har vi ett digert arbete att sortera allt i nya garaget. Alla hyllor ska fyllas, verktyg ska på plats och sånt dÄr annat kul arbete.

 

Dessutom så tog vi med precis allt till nya stÄllet- och en hel del av det ska inte vara dÄr överhuvudtaget- men det verkade mest smidigt att ta med det, och sortera senare. Det blir sÄkert en hel del som ska kastas ytterligare, och Även lite mer som ska till magasinet. Men det kÄnns bara som ett stimulerande pyssel.

 

Uffe och jag vill passa på att tacka Christian, Hinken, Hasse, Martin, Oskar och Stefan från Olerum Offroaders för all hjÄlp med att köpa och ta hand om saker vi måst sÄlja/göra oss av med. Ett stort tack till åke64 för hjÄlpen med elen, och sen ska Humlegaard med familj ha ett jÄttetack för all bÄrhjÄlp under lördagen, Jag Är Även tacksam för att dom hittade massa bra saker till sina valpar dom har och pyssla med hemma hos sej!

 

Snart kan ni komma och hÄlsa på i den nya "Smedjan" och se hur det blev nÄr allt Är klart!

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagen ägnades åt att rensa på gården.

 

Den vita 745:an är nerkörd till en kompis verkstad där den kommer att bli rensad på alla bra-och-ha-saker som sedan ska monteras på min blå 745:a som används dagligen. Sen kommer den vita få ett fortsatt liv på folkracebanorna är det väl tänkt. Dock inte i min regi....

 

Brand-Valpen står på min parkering utanför huset där jag bor- och kommer så göra tills jag ksa fixa till den inför besiktningen.

 

Den blå reservdelsvalpen är nerkörd, och inbaxad i nya Smedjan. Där kommer den att skrotas ner, och axlar, lådor, motor och sånt kommer sparas till nybygget- resetn skrotas bort.

 

Så det enda som idag finns utanför gamla Smedjan är den tomma, genomrostiga gröna P/U karossen som ska till skroten. Allt annat skrot har en lokal skrothandlare redan hämtat.

 

Tack Uffe för bra jobb idag med allt bogserande och annat kringjobb som kommer till.

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...