Gå till innehåll

Flakets egenvikt 934 / TL31


Rekommendera Poster

Hejsan.

Tänkte fixa vidare med våran 934 och bla byta ut större delen av avgasaröret.

 

Frågan är ju om det blir mycket smidigare med flaket bortlyft och då kommer ju naturligtvis nästa fråga.

Hur mycket kan ett sånt flak väga ? ?

 

Någon här som har en kvalificerad gissning eller kunskap? ?

 

Har sökt på internet efter uppgifter, men inte lyckats finna nåt.. :( :( :(

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och några polare lyfte på flaket på min 912a och då krävdes 5 man för att kontrollerat kunna få flaket på plats så gissningsvis väger 934ans flak något mer. Vad har du att tillgå? Hjullastare är ju inga problem, inte heller några bra spännband men då ställs ju vissa krav vad du fäster dem i, takstolarna i personbilsgaraget kanske är lite onödigt...

Blev ju inget vettigt svar av det där men sammanfattningsvis tror jag inte det är så tungt om du tar ut reservhjul och kedjor ur lådorna.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja..i katastrof fall kan ju liten traktorgrävare eller lastmaskin fixas att lyfta av med men få ställen att lägga ner flaket på sen :(

 

Och frågan är ju om dom orkar då dom bara lyfter ca 1500Kg långt in..och tappar fort då man håller ut vikten :(

 

Ingen risk att det finns nå snökedjor kvar i låderna..har nog inte full uppsättning och inga lådbottnar heller så.. :(

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...