Gå till innehåll

Transport av däck från Polen till mitten av vårt avlånga land ?


Rekommendera Poster

Har sökt runt efter lämpliga däck för körning bredvid vägen och fastnat för Creepy crawler 37x12.5-16

Nu är det så att jag inte hittat några till salu i närheten, däremot funnit att dom säljs i Polen och till bra pris.

Problemet som uppstår nu är frakten då tex DHL skulle ha 13000:- för att köra hit dom.

Någon som har någon bra/ekonomisk lösning att få däcken till Sverige och gärna så nära mig (Falu trakten) som möjligt?

Någon med bra kontakter? eller med större modell av bil/lastbil som ska köra den sträckan?

Eller andra förslag? :)

 

Mvh Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett stÄlle som sÄljer sådana dÄck i stor skala?

Jag skulle sjÄlv vilja ha sådana dÄck så om vi Är några st så borde det nog gå att åka dit och köpa en uppsÄttning.

TyvÄrr så finns inte ekonomin till ett dÄckköp innan sommaren för min del.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett stÄlle som sÄljer sådana dÄck i stor skala?

Jag skulle sjÄlv vilja ha sådana dÄck så om vi Är några st så borde det nog gå att åka dit och köpa en uppsÄttning.

TyvÄrr så finns inte ekonomin till ett dÄckköp innan sommaren för min del.

 

// Jonas

 

Det Är en firma som sysslar med att sÄlja dÄck ca 1900:- st inklusive moms för 37x12.5-16 har jag fått som preliminÄr uppgift dom hade 5 st i lager så då har jag ett reserv tÄnkte jag :) men jag kommer försöka få tag på dÄck ganska snart då jag vill ut i terrÄngen i sommar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs nog en beställning på ett par uppsättningar för att det ska bli lönt att åka dit med lastbil.

Hoppas du hittar ett fraktalternativ inom rimliga gränser. Du ska nog försöka att hitta de lite mindre fraktbolagen.

För de stora som DHL mm krävs i regel att man har ett bra avtal med dom vilket man får om man fraktar massor.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är andra priser om det Är polska skyltar på lastbilen..... Finns sÄkert nån speditör med kontakter, till Kavrnsveden / Domnarvet borde det vÄl komma Polska bilar i en jÄmn ström??

 

Får du namn på nåt kapell så har sÄkert Google kontaktvÄgarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...