Gå till innehåll

reparere skader på aluzink karosseri


slektning

Rekommendera Poster

Skal bytte ut de 2 framre hjørnene på aluzink karosseriet mitt med deler fra en vraket aluzink. Noen triks mwd tanke på punkting av dette? Har også noen skikkelige riper her og der jeg gjerne vil forhindre at utvikler seg til rust. Hva egner seg til å reparere aluzink belegget? Og aller sist, hva slags lakk er det som egner seg best? Funderer på ørkenfarget bengalakk. Alle tips mottas med takk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av egen erfarenhet så funkar det utmärkt med 3-4 lager zinkgalv + 2-3 lager rostskyddsfärg (ej spray) + färg (i detta fallet försvarets mönstermålningsfärger).

Hade en del skador som letat sig igenom alu-zink-beläggningen på 11-bilen där jag fick slipa ner till plåt.

är inne på 3 år nu utan tecken på rost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använde jag zinkprimer med härdare samt en sandfärgad topplack med härdare från international (interzink+interthane) som funkar fint på fartyg så jag tänker att det skall funka på 11:an också. Det är precis nylackat så framtiden får väl visa om jag hade rätt.

Annars är väl inte aluzink något konstigt i dagens läge med tanke på att de flesta biltillverkare idag har belagd plåt på i stort sett alla karosskomponenter (inte bara Audi, även om de försöker få oss att tro det). Dessa karosser går ju bevisligen att laga efter krockskador osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...