slektning Postad 22 Maj , 2012 Rapport Share Postad 22 Maj , 2012 Skal bytte ut de 2 framre hjørnene på aluzink karosseriet mitt med deler fra en vraket aluzink. Noen triks mwd tanke på punkting av dette? Har også noen skikkelige riper her og der jeg gjerne vil forhindre at utvikler seg til rust. Hva egner seg til å reparere aluzink belegget? Og aller sist, hva slags lakk er det som egner seg best? Funderer på ørkenfarget bengalakk. Alle tips mottas med takk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 23 Maj , 2012 Rapport Share Postad 23 Maj , 2012 Finns beskrivet i en gamla trådar, både att svetsa samt att måla. Att köra lite med borsten, o spraya Btema kallzink + färg håller i ca 2 år, jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bajon1 Postad 23 Maj , 2012 Rapport Share Postad 23 Maj , 2012 Av egen erfarenhet så funkar det utmärkt med 3-4 lager zinkgalv + 2-3 lager rostskyddsfärg (ej spray) + färg (i detta fallet försvarets mönstermålningsfärger). Hade en del skador som letat sig igenom alu-zink-beläggningen på 11-bilen där jag fick slipa ner till plåt. är inne på 3 år nu utan tecken på rost. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slektning Postad 23 Maj , 2012 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2012 Høres bra ut husker du hvilket merke du brukte? Jeg tenkte å bruke powercoat kaldzink 99% zink og 3i1 powercoat. Skadene har ikke begynt å ruste enda da bilen er lagret innendørs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 23 Maj , 2012 Rapport Share Postad 23 Maj , 2012 Själv använde jag zinkprimer med härdare samt en sandfärgad topplack med härdare från international (interzink+interthane) som funkar fint på fartyg så jag tänker att det skall funka på 11:an också. Det är precis nylackat så framtiden får väl visa om jag hade rätt. Annars är väl inte aluzink något konstigt i dagens läge med tanke på att de flesta biltillverkare idag har belagd plåt på i stort sett alla karosskomponenter (inte bara Audi, även om de försöker få oss att tro det). Dessa karosser går ju bevisligen att laga efter krockskador osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.