Gå till innehåll

Funderingar kring ventilation


Rekommendera Poster

Håller på att göra iordning en pickuphytt för lackering. Och blev lite fundersam på hur ventilationen skall fungera.

 

Att luften kommer in genom värmepaketet är väl inget mysterium, men var skall luften släppas ut?

 

Det är en före detta helskåpskaross, som kapats av och fått en bakre vägg ifrån en pickup monterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju ett sätt att lösa det.

 

Min fundering var om det inte fanns något utsläpp original? Jag hittar inget iallafall.

 

Nu har jag ju dessutom ansträngt mig för att få en "tät" valp. Har nog svetsat igen 5000 hål. Känns så iallafall!

 

Tänkte dessutom att det är läge att fixa nu, när man ändå är igång med kap och svets. Lackering planerad i helgen, så här såg det ut när jag lämnade garaget för dagen...

 

1344456601_resized.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På valpen jag hade, satt det ett luft utsläpp/intag på bakväggen ovan rutan, model 2 triangelformade plåtbitar som satt med smala ändan uppåt och på den en täckplåt, själva hålet i plåten i hytten var inte mycket mer än en springa , ca 1-1,5 cm hög och lite kortare än vad skydds plåten på utsidan var, den gick ner några cm under luftnings springan så inget vatten eller snö kunde driva in där så lätt. drog lite elkabel till lampor där kommer jag i håg nu,

Möjligt att jag har foton på det sen jag hölls på att fixa med hytterna på den runt 06-07. kan spana efter dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...