Gå till innehåll

Tätnings ring på tanklocket


H.Hansen

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man byter tätnings ring på tanklocket ? och vart det går att få tag i en :ph34r:

Jag såg att det bokstavligen rann ut bensin ur mitt påfyllnads lock när det lutade åt höger :blink: och det var i mina ögon inte någon kraftig lutning utan speciellt mycket bensin i tanken, typ mellan halv och kvarts tank :huh:

Ja varför det inte blev något foto på det hela kan ni ju räkna ut själva :P

 

Kollade min packning där och den var totalt sönder sprucken, nu råkade jag ha ett extra påfyllnads rör som föra ägaren lyckats knöla så det nästan var platt, Där var gummi packningen ganska ok, en liten spricka som inte gick över hela ytan.

Men för att inte förstöra det helt fick jag borra ur sprinten som håller locket på både bil och reserv rör, och flytta över locket, då jag inte klurade ut hur man får loss packning med metallbrickan ur locket.

Hoppas det är tätt men helst skulle jag ju vilja ha nytt, då det enbart denna gång rann ut uppskattningsvis 10-15 L bensin Innan jag kom så jag kunde vända och fick högersidan uppåt och kunde köra hem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint :) Det tackar jag för Rune :wub:

Nu kan jag ge mej på locket jag plockade bort och jaga nytt gummi till det :P

 

Om du får tag på en tätning någonstans så tipsa gärna vart, skulle nog behöva en jag med framöver börjar få små torrsprikor i kanterna på min med. Och det är ju bra om gummit är tätt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja i dag han jag inte med att plocka i sär det gamla locket. det vart att tanka upp och kolla om det bättre begagnade fungerade bättre.

Och efter att ha parkerat i ett dike vid garaget samt varit ute och kört en skogs slinga där det skulle ha läkt ut bensin tidigare, så var det tort nu och ingen bensin läkte :wub: .

Men jag kommer söka nytt gummi så fort jag plockat i sär ett lock och kollat om det bara går med "original" eller om man kan ta ett annat gummi och sätta dit. Måste bara ha mått mm först :) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...