Jaas Postad 22 November , 2012 Rapport Share Postad 22 November , 2012 Får inte motorn att gå som jag vill. Gasar jag från tomgång är det nästan som bilen dör, för att sedan spotta och fräsa och varva upp. Har jag redan lite gas och trampar på mera så vill den inte dö med spottar och fräser lika illa. Tändningen och ventilerna är justerade och förgasaren isärskruvad och rengjord. Sitter i en 935 så vaccumstyrning av fördelaren finns inte. Några tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 22 November , 2012 Rapport Share Postad 22 November , 2012 Kom detta problemet plötsligt eller har det varit problem innan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaas Postad 22 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2012 Jadu bilen har stått mer eller mindre i 8 år. Har vart startad någon gång men då bara gått på tomgång. Hur det var innan den ställdes kommer jag inte ihåg. Men har inget minne av felet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 22 November , 2012 Rapport Share Postad 22 November , 2012 Ja,det var ju en längre paus Den kan gå riktigt apdåligt om man kör på gammal bensin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaas Postad 22 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2012 Bensinen som var i är urslangad och ny ihälld. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SweMob Postad 22 November , 2012 Rapport Share Postad 22 November , 2012 Pumpkolvens läderpackning i förgasaren brukar kärva/fastna.Motorn får då inte det extra tillskott av bränsle den skall ha.Kolla ned i förgasarhalsen och dra i gasstaget,då skall det komma en rejäl stråle bensin om kolven rör sig.Stålkulan under pumpkolven brukar också rosta fast=lika med ingen extra soppa ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaas Postad 22 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2012 Accpumpen var det första jag tänkte på så den är kollad. Och en stråle kommer det ur hålet. Sen om det är tillräckligt är svårare att veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SweMob Postad 23 November , 2012 Rapport Share Postad 23 November , 2012 Den får inte för mycket bränsle vid gaspådrag=svarta avgaser?Sotiga stift? Annars luftläcka förgasarfot eller insugs packning grenrör.Testa med startgas på misstänkta ställen och se om varvtalet ökar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaas Postad 23 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2012 Jo jag är också inne på för mycket bränsle. Lite svarta är avgaserna allt. Då är ju nästa fråga, hur justerar jag det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaas Postad 23 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2012 Har vart ute och provat lite mera nu. Tomgångsblandningsskruven har jag haft i alla lägen mellan 1 och 4,5 varv. Ingen direkt skillnad i något fall. Provade å ta bort armen till accpumpen så den inte skulle pumpa, fortfarande ingen skillnad! Den håller emot, puffar och skjuter lågor ur avgasaröret...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mandarin Postad 23 November , 2012 Rapport Share Postad 23 November , 2012 Det kanske kan vara värt att kolla så att tändspolen är frisk innan du river allt för mycket saker i motorn för A6an är väl en vanlig bensinmotor? Min 11 bil gick bra på tomgång men svarade riktigt dåligt på gaspådrag när tändspolen höll på att lägga av. Det blev en helt annan motor efter att en ny tändspole kom på plats. // Jonas Larsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Postad 23 November , 2012 Rapport Share Postad 23 November , 2012 Sitter tändkablarna i rätt ordning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaas Postad 23 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2012 Tändkablarna sitter där de ska. Ska prova att byta spole imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
912.Lars Postad 25 November , 2012 Rapport Share Postad 25 November , 2012 Jag upplevde ett liknande problem när jag köpte min 912:a med A6 motor,den hade dock bara stårr i några år. Blyersättningsmedlet hade fällt ut i tanken vilket hade gett upphov till en grön gegga som fanns i både förgasare, filter och tank, så trots färsk soppa ville den inte gå som den skulle. Symptomen på det problemet var docklite annorlunda men kan vara värt att lossa på luftburken och titta ner i förgasaren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaas Postad 26 November , 2012 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2012 Förgasaren, pumpen och filtret är redan rengjorda innan jag startade tråden. Men tack för tipset. Kan upplysa om att någon gegga hittades inte dock har jag aldrig sett så gul och illaluktande bensin, var som att någon kissat i tanken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 10 December , 2012 Rapport Share Postad 10 December , 2012 Har du fått någon ordning på ditt motorproblem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.