Gå till innehåll

Uppdatering av Terrängbil.net (Forum,Galleri och butiken)


Rekommendera Poster

  • 2 weeks later...

Blev lite försenat detta.... Men jag kommer att uppdatera absolut allt på Terrängbil.net i natt (1-2/1) Jag startar ca 00:00 och det tar nog en till två timmar för allt är på plats. I den perioden kan det vara svårt att använda forumet. Det kan också se lite konstigt ut när det står på som värst.

 

När uppdateringen är klar, är allt så som det skall vara. Det blir inga kosmetiska ändringar, endast tekniska!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar det Andreas! Jippie, jag kan skriva igen :wub:

 

 En annan detalj sedan vi bytte till nya looken på sidan är, att när jag skall börja skriva är texten oftast både fel storlek, understruken eller överstruken, ibland fet stil och / eller sned stil vilket är mycket irriterande. Jag måste ändra varje gång, är det så för samtliga eller bara för mig?  .tack 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLVARLIGT!! Det är katastrof på min sida, i rutan när jag ska skriva och ladda upp bilder.. Där har jag har 2 rutor/knappar som det står "bläddra" på, och jag får dit filen, inga problem. Men sen ingen knapp som det står "ladda upp filen", så bilden kommer aldrig in i rutan och kan skickas.

 

 Nåt allvarligt inträffade i din senaste uppdatering Andreas, hela min sida ser inte heller ut som den brukar, rubriker och länkar hamnar fel och snett och det ser inte klokt ut!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag beskrivit ovan inträffar när jag klickar på "använd fullständig editor", då hamnar rubriker och länkar i sidans överkant helt galet och längst upp står det en varningstext.

 Jag kan pm:a mitt lösenord om du behöver logga in i mitt namn för att kolla?

 

Fan jag som skulle kasta upp bild på min styrservo, äntligen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm verkar också ha problem i "fullständig editor"

 

Trycker man på "min media" så dyker rutan upp längst ned på skärmen och man ser bra översta raden på den och den kan inte flyttas heller, har försökt på alla möjliga sätt ...

Enda sättet är att minska ned skärmen till 67% för att komma åt klar knappen.

 

Sen så kraschar min Google Crome när jag trycker på välj fil.. det gjorde den inte innan uppdateringen.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm verkar också ha problem i "fullständig editor"

 

Trycker man på "min media" så dyker rutan upp längst ned på skärmen och man ser bra översta raden på den och den kan inte flyttas heller, har försökt på alla möjliga sätt ...

Enda sättet är att minska ned skärmen till 67% för att komma åt klar knappen.

 

Sen så kraschar min Google Crome när jag trycker på välj fil.. det gjorde den inte innan uppdateringen.

 

Skumt!!!!

 

Det samma händer inte hos mig på följande system: Mac OS, Safari, Google Chrome... Windows XP/7, Explorer, Google Chrome....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag beskrivit ovan inträffar när jag klickar på "använd fullständig editor", då hamnar rubriker och länkar i sidans överkant helt galet och längst upp står det en varningstext.

 Jag kan pm:a mitt lösenord om du behöver logga in i mitt namn för att kolla?

 

Fan jag som skulle kasta upp bild på min styrservo, äntligen..

 

Det är endast Administratör som kan gå in på respektive medlemmar... men vi behöver inte era lösenord, så detta skall aldrig lämnas ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något fel i den Svenska text filen. Ändrar ni språk från Svenska till Engelska fungerar det som det skall!

Men det som är konstigt är att det inte gäller alla... fungerar hos mig.

 

Jag har ingen ögonblicklig lösning på problemet, så jag återkommer när jag hittat en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm verkar också ha problem i "fullständig editor"

 

Trycker man på "min media" så dyker rutan upp längst ned på skärmen och man ser bra översta raden på den och den kan inte flyttas heller, har försökt på alla möjliga sätt ...

Enda sättet är att minska ned skärmen till 67% för att komma åt klar knappen.

 

Sen så kraschar min Google Crome när jag trycker på välj fil.. det gjorde den inte innan uppdateringen.

 

 

 

Jag kör Crome med Version 23.0.1271.97 m (senaste ) samt Windows Vista SP2

 

Ska ta och installera om Crome och se om det blir skillnad, det verkar fungera i Explorer med placeringen

men då har jag 2st browse nedanför och ingen "välj fil" ...

 Ska uppdatera explorer också och se om det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu äntligen kom in i datorn igen efter att min påloggningsprofil hade pajat ... :blink: 

 

Har ändrat språk till Engelska och nu kommer "my Media" upp där den skall. 

 

Går att göra "välj fil" samt att köra "attach This File"

 

Så på det engelska sidan verkar det fungera som det skall.... :wub:

 

 

 

post-6237-0-13295300-1357245166_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...