Gå till innehåll

kondensator till 11:a


broten

Rekommendera Poster

Står det något mer på den ...??

 

 

Det är många faktorer som ska stämma.. om det skall fungera...

 

Strömtålighet .. mA

Spänning           V

kapacitansen     pF pickoFarad eller microFarad   

 

Men allmänt tror jag att det inte fungerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att det är fel, men det är en sådan som skall sitta på insidan i fördelaren.om du kikar noga så ser du att det finns ett flat stift för kontakten till brytarna även på sidan som är inåt. och den som går ut till tändspolen synns ju tydligt.

på de 3 bilar jag bytt från avstört till ej avstört på har det suttit sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde fungera faktiskt. Dvs om kondensatorn klarar 24V. Många "elektronikkondensatorer" ligger mellan 35 och 50V, hur det är med bilkondensatorer vet jag faktiskt inte.

En kodensator gör ju inget annat än suger åt sig överskott och släpper iväg när spänningen faller precis som om den vore ett jävligt snabbladdat batteri. Dålig jämförelse, men det följer samma princip. Skillnaden är att en 50V kondensator far inte illa av att sitta i ett 24V system. Om du kör 50V i en 35V kondensator "koker" den och exploderar om den är överladdad en stund.

Det kan vara så att man ska ha olika Farad vid olika tändsystem, men spänningen i sig borde kvitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...