Gå till innehåll

Film: Gestrike Offroad Tuna 3:e februari 2013, Snow Edition


Rekommendera Poster

Hej Terrängbilsvänner!

 

Har lyssnat lite på kritiken i tråden från förra körningen den 19:e januari, http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=41504. Mycket värdefullt att få feedback på vad folk vill se eller inte. Klippningen kan ta hur mycket tid som helst, frågan är om det är värt det och om nån ids titta.
 

 

Var ute med sonen, kameran men tyvärr utan egen geggabil en härlig vinterdag för 2 veckor sedan, lördagen den 3:e februari 2013. Resultatet blev en riktig vinterfilm, klarblå himmel och 7 minusgrader!

Nu har jag klippt lite hårdare, kortare sekvenser och en kortare film 5.32 min hinner man väl inte tröttna på? Själva klippningsarbetet tog ca 2-3 timmar, vilket jag tycker är ganska effektivt då jag skrotar typ 90% av mängden film som fanns i kameran.... Inga svåra fastkörningar tyvärr, då det var ganska lite snö och hyfsad tjäle under. 2 st Valpar och en C202 förekommer flitigt i filmen, vilket borde tilltala medlemmarna på detta eminenta forum!

Ser fram emot kommentarer i tråden, döm mig gärna hårt!

 

// Klas

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen var helt ok. kan inte klaga på den, vet ju att det med klippningen är ett jätte jobb, "filma är den enkla biten", Ja det beror väl på vem man frågar i å för sej.

Sitter själv med så många timmar film från massor av olika tillfällen att jag bara tappar orken att slutföra klippningen när jag ser mängden. har inte tid till det känns det som, så all heder för att det kommer ut film från dej.

 

MEN vi är väldigt nyfikna på hur det går med Projekt Lillvalp Extreme  :huh: Du får nog ta och fixa lite bilder på den då länken tyvärr är trasig, och det är nog alla omläggningar vi hade tidigare sitt fel.

 

Sen har vi saknat info både om Myrmonstret och Lertrollet, 

Så du har varit lite efterlyst här, Jag själv jagade dej på hem numret när jag var uppe sist, för ett besök å en kopp kaffe och höra hur det var i det stora hela, Har slarvat bort både ditt och Anders sitt mobil tele nummer  :(

Ha det gott Klas  :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna om filmen! Vore toppen om nån mer som sett filmen vill kommentera, om ni ids alltså... Värdefullt för mig att få veta vad folk vill se, (eller inte se) så jag kan ta med mig det till nästa film.

 

Liten statusrapport, ja man kan nästan kalla det årsberättelse:

 

  • Projekt Lillvalp - Extreme Valp Makeover, har tyvärr stått stilla i ca 2 år pga hård konkurrens med klubbkörningarna 1 gång per månad, samt att jag försöker hålla 2 st 13-bilar rullande som träffbilar. Kvar att göra pån är ynkligt lite, dra några vakuumslangar till diffspärrsvreden, sätta i batteri och ordna manövrering av kraftuttaget för mekaniska winchen som sitter bak. Blir nog vajer eller spak/länkarm. Kommer nog även att behöva nån slags krängningshämmare pga det enorma flexet, men det får körtesterna utvisa.
  • Myrmonstret - Har funkat osannolikt bra under året utan större haverier eller underhåll. Har kört 5-6 tuffa täffar under våren. Många av dessa finns på film på Youtube. Är egentligen mycket nöjd med frammkomligheten med 38.5 tums hjulen samt lastkapaciteten att kunna bärga havererade fordon i terrängen. Har kört både trasiga Willysjeepar och Cherokees på "flaket" över myr och sten. Men jag har vidare förädlingsplaner för Myrmonstret. Större hjul (44" bogger), bolt-on stenkrypartillsats till fördelningslådan, spiralfjädring och länkarmsupphängning för framaxeln samt en helmekanisk raksexa med turbodiesel som man kan bada med. Helst förståss en Toyota 1HD-FT står överst på önskelistan, men troligen får jag nöja mig med Mercedes OM606.96 med mekanisk pump, eller OM 603.96. Ska uppdatera projekttråden om Myrmonstret med mina visioner inom kort. För tillfället har Myrmonstret gått i ide pga trasiga damasker samt att jag oftast har med mig dom två älsta "korvmonstren" och då är jag kort på sittplatser med barnstolar i Myrmonstret. Därför har jag kört Turistbussen (TGB-131A) helkarossen från sommaren och över vintern så att ungarna kunnat åka trafiksäkert.
  • Turistbussen - Har bytt vattenpump och fördelningslåda (totalras) under våren och rasat 2 st medbringarlager på utgående framkardan på  "nya" lådan sen i somras. Bytt bromsar och cylindrar på framaxeln, samt avlägsnat ett råttbo ur luftburken. Har bortsett från dessa mindre underhållsinsatser funkat klockrent som sommar och träffbil, även nu på vintern när det varit kallt. Skönt att har varmt och gott om utrymme när man har småttingarna med i fält. Har nog blivit 6-7 träffar med Turistbussen sen i somras.
  • Bandvagnen - Håller fortfarande på med rotationsvändningen och bromsbandsbytet av Studebaker Weasel fördelningslådan. Man kan nog säga att det står helt stilla just nu. Samlar fortfarande på komponenter till bygget, har det mesta. Söker just nu ett komplett skoterstyre (helst nyare Polaris) med tumgas, bromshandtag, tum- och hantagsvärmare och ljusomkopplare. Helst även med själva styrstången.

Blev en lång rapport helt OT. Har väl inte varit så jätteaktiv på forumet pga mycket träffar, samt att jag klippt en hel del film, tycker det är jättekul och utmanande för tillfället...

 

Hasse >> Angående mitt mobilnummer så är det bara att söka på tex Hitta.se på mitt fullständiga namn och min bostadsort. Självklart MÅSTE du titta in för en kopp kaffe och lite terrängprat om du har vägarna "hem".

 

MVH Klas

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...