Gå till innehåll

var gör man av hi-liften?


Pebl

Rekommendera Poster

Köpte mig just en 60" hi-lift och då dyker ju frågan upp var man skall förvara den i en tgb11?

Helst vill jag slippa ha den inne i bilen, bakom baksätet har jag trägolv med förvaringslådor under och där får den inte plats.

Framför baksätet går ju men då blir det svårt att fälla ner det om man behöver

Kanske kan man fästa det i bakdörren som reservhjulet?

 

Är det någon som har kreativa tips, gärna med bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag gjorde mitt golv så gjorde jag inte lådor under utan bara fack, ett är till för vinsch, ett annat för verktyg och ett fack är för min hi-lift osv och den får alldeles utmärkt plats på längden mot baksätet.

 

 

Det går inte att modifiera de förvaringslådor du har under trägolvet, så du kan sticka in den där under?

 

Annars tror jag på att antingen på ena insidan, dock lite vinklat, eller varför inte ovanför bakdörren på insidan, då är den lätt åtkomlig och ur vägen.

 

Berätta gärna hur du gjorde till slut och visa med bild.  :)

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lyckas komma över ett original takräck till en 13 bil så går det aldeles utmärkt att sätta på en 11 bil också.

Jag kom över ett takräck från en folkabuss som var nästan identiskt med ett takräck till en 13 bil.

Jag planerar att sätta min hi-lift så att den ligger under en presenning. Då blir den skyddad mot vatten samt att det blir inte lika stöldbegärligt.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hittade till slut den placering jag tyckte Blev bäst: under baksätet.

Har inte i baksätet för tillfället men jag tror det skall funka...

Foten och lyftkroken (eller vad man small kalla den) sticker in i lådan under sätets bakre fäste och sedan skruvade jag fast hiliften i golvet.

 

Antar att jag får ta några bilder en vacker dag, lite svårt att förklara arrangemanget inser jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär blev det till slut:

post-6615-0-08829000-1382304996.jpg

 

Jag tog två plattjärnsbitar som jag borrade och gängade 2st M8 och 1st M12 i mitten.

Borrade tre hål i "mellangolvet" och petade in plattjärnet genom hålet i framkant, drog fast plattjärnet med två M8 skruv och sedan drog jag fast Hi-liften Med långa M12 skruv och en större bricka i topp-änden samt en träbit som distans:

 

Sitter som berget, tar 1-2 minuter att få loss.

Har inte provat baksätet ännu då det är demonterat för målning men enligt mina beräkningar skall det gå att fälla ihop även med Hi-liften på plats.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...