Gå till innehåll

Hjälp med oljefilter till tgb 11


JvZ

Rekommendera Poster

Alla gamla rödblockare, från Amazon B18 från 50/60-talet till min 945 turbo -98 med B230 har samma filter..

 

Fascinerar mig faktiskt, att man tog fram ett utförande på en del på 50-talet och som höll måttet och inte behövde ändras fram till sista gjutjärnsblocket i utförande som i min turbo nästan 50 år senare.. heeelt otroligt tycker jag :P

 

 Jag kör alltid volvos filter, för dom är snygga och billiga. :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompisen, notorisk BMW ägare som av familjeskäl "tvingats" bli med kombi, världsvan som han var försåg sig med lapp med nedtecknat full modellbeteckning, chassinummer och produktionsmånad o begav sig till Volvobutiken o lämna fram lappen o försäljaren pekade på "den hyllan"

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kompisen, notorisk BMW ägare som av familjeskäl "tvingats" bli med kombi, världsvan som han var försåg sig med lapp med nedtecknat full modellbeteckning, chassinummer och produktionsmånad o begav sig till Volvobutiken o lämna fram lappen o försäljaren pekade på "den hyllan"

 

Visst är livet för lätt ibland :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...