Gå till innehåll

ny medlem här. så nån bild på min tl12


Rekommendera Poster

jo jag har dessutom förlängt motorhuven , jag vill ha det lättmekat.  däcken å fälgarna är från en nyare l30 bm . och jag ville inte förstöra nån av bultdelningarna, så det blev att göra enkla plattor istället. funkar jättebra.  men traktormönstret är ju ganska grovt så när man kör på landsväg så tror man nåt håller på att skära ihop... men det gör inget, för vilken enorm skillnad på framkomligheten. på vintern testade jag var gänserna gick...och bakåt tar jag mig bra fast det går lite uppför i 80 cm blötsnö frammåt går den i plant underlag i 80 cm snö utan kedjor.. och med orginaldäcken var gränsen 60 cm med ett par egengjorda paddelkedjor av scaniaram... nåväl jag har även flyttat båda axlarna frammåt för bättre viktförhållande och mindre överhäng. jag tog mig faktist över ett 1,5 meter djupt krondike utan att fastna, iof har jag inte fastnat än me denna sak

nåja jag har höjt bilen allt vad jag tyckte knutkorsen klarar.... kapade av kullederna fram och ändrade så jag fick pinjongen att luta brant uppåt så jag kunde höja så mycket som jag gjorde....  ford traktordieseln har ett enormt vridmoment på tomgång så att den faktist inte går att släcka av att släppa upp kopplingen med växel i... både kopplingen och däcken börjar slira före... jättelätt att köra då man ska över stubb å sten när man inte ens behöver ha foten på gaspedalen......  det är väl det stora hela jag gjort... nå satte i en styrväxel från nån mindre lastbil och servopumpen från min Corvette. så nu har jag bara 1,5 varv på ratten från ände till ände.....  diffspärrarna har jag löst me vajer och kedja som jag drar i, och det funkar alldeles utmärkt  =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bild 1  diffspärren  bild 7 kompisen poserar efter våran lilla slalombacke hade bestigits.... utan att välta och utan snökedjor   bild 12  då var dem min tur..... bild 13  då jag kollar var axlarna ska vara och vilken höjd

post-7525-0-02447200-1370457333_thumb.jpg

post-7525-0-73971300-1370457385_thumb.jpg

post-7525-0-57932700-1370457425_thumb.jpg

post-7525-0-74962900-1370457452_thumb.jpg

post-7525-0-27196100-1370457513_thumb.jpg

post-7525-0-94060600-1370457543_thumb.jpg

post-7525-0-50512200-1370457578_thumb.jpg

post-7525-0-69885400-1370457611_thumb.jpg

post-7525-0-03169100-1370457648_thumb.jpg

post-7525-0-86386600-1370457680_thumb.jpg

post-7525-0-60422100-1370457715_thumb.jpg

post-7525-0-18688100-1370457762_thumb.jpg

post-7525-0-17081300-1370457869_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu var dom å kolla kraftledningsgatorna med helikopter och 2 bussar fulla med folk.... dom stanna å kolla på håll på min sussi så dom fick se vem som satt spåren efter alla kraftledningsgator här... lätt att se vars spåren leder till... jo min sussi =)   lite avundsjuka borde dom bli då jag kan göra samma jobb ensam som dom gjort med helkopter och en massa folk.. nåväl hoppas nu att man får färdas efter kraftledningsgator så det inte blir några komplikationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

färdigbyggd tills vidare. hade tänkt pyssla lite me min Corvette en sväng, ta ut lite mera. å självklart köra på strippen i helgen, men alla såna planer kraschade samtidigt som jag kraschade min hoj i helgen, givetvis i t-skirt å shorts....så jag blir väl borta från dom planerna. men att jag även blev en lycklig ägare till en tbg30 förra veckan, så ska jag ju försöka smida nå roliga planer på den med.... men som sagt hade man haft  dvs mycket pengar så hade nog saken varit klar, och vill ju ogärna sälja nåt av det jag byggt ihop. så det blir att försöka fynda ihop nå skrot som man sen kan tänkas använda så det blir nånting i alla fall och den hade jag kanske ändå inte tänkt behålla, men man vet ju aldrig, rätt som det är så hittar man nå passande jättedäck, å då har man ju sig en bigfoot, å vem vill sälja iväg en sån.....nåväl jg fick den billigt på auktion och då kan man inte hålla sig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

post-7525-0-80884900-1383419787_thumb.jpg

 

fast oftast har det bara varit jag själv som varit den stora begränsningen. här tänkte jag bara testa lite grann , men den knalla upp helt utan vidare medans kompisens 912 inte hade en chans att komma upp dit. men som sagt jag blunda och skrek för att jag var bombsäker på att den skulle slå över

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fram neutral och back på ett vrede. växel 2 på nästa, växel 3, mekanisk växel, sen kan jag höja hydraltrycket på lådan i sista vredet då jag kör med kranen om oljan är kall.   sen på sidan i ena lådan så har jag en 3 vägs återfjädrande knapp för väg och terräng , on off knapp uppe på lådan om jag vill köra på orginalstyrenheten..  sen resterande knappar på nedersta lådan är  för fyrhjulsdrift vinsch å sånt.... sen har jag kopplat gaspedalgivaren genom ett relä så den skickar ström till tryckhöjande ventilen.. dessutom har jag kopplat så att 2 ans vrede får först ström när ettan är i och treans får ström först när tvåan är i. mekanisk växel kan jag köra på alla växlar   =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...