ricky Postad 4 Juni , 2013 Rapport Share Postad 4 Juni , 2013 har väl ändrat det mesta , motorn är en ford traktor diesel 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 4 Juni , 2013 Rapport Share Postad 4 Juni , 2013 Välkommen till forumet ricky och tummen upp för en grym startbil, vi ser fram emot fler bilder i framtiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 4 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2013 några fler bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 4 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2013 den är ju inte direkt original. höjd maximalt och flyttat axlar för bästa viktfördelning. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 5 Juni , 2013 Rapport Share Postad 5 Juni , 2013 Det va ju grymt att fälla motorhuven på det viset. Har du byggt egna spacers för att ändra bultdelningen? Ser riktigt bra ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 5 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2013 jo jag har dessutom förlängt motorhuven , jag vill ha det lättmekat. däcken å fälgarna är från en nyare l30 bm . och jag ville inte förstöra nån av bultdelningarna, så det blev att göra enkla plattor istället. funkar jättebra. men traktormönstret är ju ganska grovt så när man kör på landsväg så tror man nåt håller på att skära ihop... men det gör inget, för vilken enorm skillnad på framkomligheten. på vintern testade jag var gänserna gick...och bakåt tar jag mig bra fast det går lite uppför i 80 cm blötsnö frammåt går den i plant underlag i 80 cm snö utan kedjor.. och med orginaldäcken var gränsen 60 cm med ett par egengjorda paddelkedjor av scaniaram... nåväl jag har även flyttat båda axlarna frammåt för bättre viktförhållande och mindre överhäng. jag tog mig faktist över ett 1,5 meter djupt krondike utan att fastna, iof har jag inte fastnat än me denna sak nåja jag har höjt bilen allt vad jag tyckte knutkorsen klarar.... kapade av kullederna fram och ändrade så jag fick pinjongen att luta brant uppåt så jag kunde höja så mycket som jag gjorde.... ford traktordieseln har ett enormt vridmoment på tomgång så att den faktist inte går att släcka av att släppa upp kopplingen med växel i... både kopplingen och däcken börjar slira före... jättelätt att köra då man ska över stubb å sten när man inte ens behöver ha foten på gaspedalen...... det är väl det stora hela jag gjort... nå satte i en styrväxel från nån mindre lastbil och servopumpen från min Corvette. så nu har jag bara 1,5 varv på ratten från ände till ände..... diffspärrarna har jag löst me vajer och kedja som jag drar i, och det funkar alldeles utmärkt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 5 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2013 bild 1 diffspärren bild 7 kompisen poserar efter våran lilla slalombacke hade bestigits.... utan att välta och utan snökedjor bild 12 då var dem min tur..... bild 13 då jag kollar var axlarna ska vara och vilken höjd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 5 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2013 bilderna kom ändå i ändrad ordning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 5 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2013 nu var dom å kolla kraftledningsgatorna med helikopter och 2 bussar fulla med folk.... dom stanna å kolla på håll på min sussi så dom fick se vem som satt spåren efter alla kraftledningsgator här... lätt att se vars spåren leder till... jo min sussi =) lite avundsjuka borde dom bli då jag kan göra samma jobb ensam som dom gjort med helkopter och en massa folk.. nåväl hoppas nu att man får färdas efter kraftledningsgator så det inte blir några komplikationer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 5 Juni , 2013 Rapport Share Postad 5 Juni , 2013 Det var en massa arbete du har lagt ner på bilen,kul att den fungarade så bra. Är den färdigbyggd nu eller finns det fler planer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 5 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2013 färdigbyggd tills vidare. hade tänkt pyssla lite me min Corvette en sväng, ta ut lite mera. å självklart köra på strippen i helgen, men alla såna planer kraschade samtidigt som jag kraschade min hoj i helgen, givetvis i t-skirt å shorts....så jag blir väl borta från dom planerna. men att jag även blev en lycklig ägare till en tbg30 förra veckan, så ska jag ju försöka smida nå roliga planer på den med.... men som sagt hade man haft dvs mycket pengar så hade nog saken varit klar, och vill ju ogärna sälja nåt av det jag byggt ihop. så det blir att försöka fynda ihop nå skrot som man sen kan tänkas använda så det blir nånting i alla fall och den hade jag kanske ändå inte tänkt behålla, men man vet ju aldrig, rätt som det är så hittar man nå passande jättedäck, å då har man ju sig en bigfoot, å vem vill sälja iväg en sån.....nåväl jg fick den billigt på auktion och då kan man inte hålla sig =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Glynn Postad 6 Juni , 2013 Rapport Share Postad 6 Juni , 2013 du har fina leksaker i Sverige. Vilken typ av cykel har du? Jag har en Cagiva Elefant 750, Cagiva V Raptor 1000 och Minsk 125. Ha kul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 6 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2013 en från riskokarlandet.. en cbr 600 som var rak å fin.. men är bara risig å sne numera =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 18 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2013 det var en gång i tiden jag tyckte min cheva s10 var hög , lite höjd och lite större däck... hehehehe nu kan den ju bli överkörd =) 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andreas.E Postad 18 Juni , 2013 Rapport Share Postad 18 Juni , 2013 he he he... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 18 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2013 en annan vy.. den är faktiskt ganska storvuxen =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 2 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2013 tänka sig att det gick att köra fast till slut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 2 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2013 fast det krävdes att den sjönk närmare 80 centimeter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 2 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2013 fast oftast har det bara varit jag själv som varit den stora begränsningen. här tänkte jag bara testa lite grann , men den knalla upp helt utan vidare medans kompisens 912 inte hade en chans att komma upp dit. men som sagt jag blunda och skrek för att jag var bombsäker på att den skulle slå över 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 2 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2013 men det senaste projektet har varit denna tgb som jag köpte på auktion i somras som jag monterade en kran på som skulle orka lyfta min lilla bandtraktor som väger 3 ton. vinsch i kranen är det självklart också 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 2 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2013 men efter mycket rackel med styrenheten så har jag ju varit tvungen bygga en egen till växellådan. så nu funkar den perfekt och växlar när jag själv vill 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 2 November , 2013 Rapport Share Postad 2 November , 2013 Rejäla doningar Är det ett vrede till varje växel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 2 November , 2013 Rapport Share Postad 2 November , 2013 Det verkar finnas många som tar fram egna lösningar på växlingen. Trots allt är det väl kanske skönt att det är styrningen som krånglar istället för lådan själv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 3 November , 2013 Rapport Share Postad 3 November , 2013 Schyssta fordon du har Ricky Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ricky Postad 3 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2013 fram neutral och back på ett vrede. växel 2 på nästa, växel 3, mekanisk växel, sen kan jag höja hydraltrycket på lådan i sista vredet då jag kör med kranen om oljan är kall. sen på sidan i ena lådan så har jag en 3 vägs återfjädrande knapp för väg och terräng , on off knapp uppe på lådan om jag vill köra på orginalstyrenheten.. sen resterande knappar på nedersta lådan är för fyrhjulsdrift vinsch å sånt.... sen har jag kopplat gaspedalgivaren genom ett relä så den skickar ström till tryckhöjande ventilen.. dessutom har jag kopplat så att 2 ans vrede får först ström när ettan är i och treans får ström först när tvåan är i. mekanisk växel kan jag köra på alla växlar =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.