LurK Postad 11 Juni , 2013 Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 Idag 1800 anlände min tl11 (953) på ett grusflak på en växlare,ända från botkyrka har den rest. den var faktiskt lite bättre skick än ja räknat med,men naturligtvis finns det en hel del jobb med denna 60 åring. Mycke folk har stannat till under timmarna och frågat vad det är för skapelse och ja har fått förklara fordonets funktion på flygbaser och hangarer 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 11 Juni , 2013 Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 Ett stort grattis får du av mig Är det nån slags hydraulpump framför kylaren eller vad är det? Planer för denna skapelse? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 11 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 Tack tack!! det som sitter framför kylaren tror ja är bara en ballast ist för startgeneratorn,ja ska kolla lite mer senare. Plan A är att kanke få den reggad o besiktad,den funkar ju maskinellt men behöver lite svetts här ä där samt få igång all belysning+färg o sånt(satt inte en enda säkring i hållaren förutom 2), Det som är bra med denna är att ja får in den i garaget (om ja demonterar taket på bilen då) så man även kan meka vintertid Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin W Postad 11 Juni , 2013 Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 Kul med en gamling till . . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 11 Juni , 2013 Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 Jag har reservdelskatalogen till de här bilarna i digital form, över 300 sidor med detaljerade bilder på varenda skruv på de här bilarna. Den är för stor att ladda upp här men hojta till så löser vi det om du vill ha den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 11 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 Ok tack!! det är klart ja vill ha (och det kommer nog behövas) Nu ska ja gå ut med en stor kaffekopp o bara njuta o fantisera,blir även mer bilder 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 11 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 Nu har ja en första undran om alla växelspakarna?? Den längst till höger är iaf vanliga lådan om ja fattat rätt,för ja lyckades få i backen. men vem är för hög å låg? finns ju två kortare spakar närmast förarsätet och vad är den andra isåfall till?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 11 Juni , 2013 Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 En befogad fråga när det är fyra spakar att hålla reda på Längst till vänster har du spaken för att koppla in framhjulsdrift, framåt så kopplar du i den. Nästa spak är hög och låg, framåt så kopplar du i hög. Sen, som du har märk, har du växelspaken. Växellägen som vanlig låda med back längst till höger och bakåt - sist handbroms. Spana in denna: http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/files/file/122-servicehandbok-f%C3%B6r-startbil-953-och-954/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 11 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2013 Hahahah ja man blev lite spak av alla spakar tACK för förarinstruktionerna OPJ,och länken till manualen,nu har ja lite kvälls läsning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 12 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2013 Idag har det blev det lite lättare motorservice,bytte tändstift(2 var kassa),gjorde rent övre delen av förgasaren, kollade även ventilspelet när ja tog bort ventilkåpan,hade även problem att få fram bränsle genom pump och även ner i flottörhuset. Men nu startar den direkt utan att tveka och går bra(än så länge iaf ),svarar duktigt på gasen,så jag har övat lite körning på gräsmattan iaf Ska se om ja vågar ta en sväng runt kvarteret,dock tar jag med brandsläckaren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 12 Juni , 2013 Rapport Share Postad 12 Juni , 2013 Nu har jag tittat på monstret-startjeepen. Det kan nog bli ordning på den. Med nya tändstift och rengjord förgasare startar den på första. Inte dåligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 12 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2013 Jepp! Tog en tur runt kvarteret,kunde inte hålla mig,många satt/grejjade i sina trädgårdar vid detta tillfälle. Nåra tror ja sprang o gömde sig, medan andra verkade chockade Den är lite speciell att köra men man lär sig,verkar inte vara så trögstyrt heller 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 12 Juni , 2013 Rapport Share Postad 12 Juni , 2013 (redigerade) Är det synkad växellåda? Eller får du dubbeltrampa och ge mellangas? Här är ett par bilder som jag tog. Denna bilden visar det egendomliga montaget av dragkroken bak. Bultad direkt i kardanklumpen! Är det original? Redigerad 12 Juni , 2013 av Beau 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 12 Juni , 2013 Rapport Share Postad 12 Juni , 2013 Fan vad skoj. Nu har du lite (mer) att göra på fritiden då! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 12 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2013 Ja nog har man skaffat sig lite jobb alltid, men å andra sidan måste ja ha nått sidoprojekt,annars blir det drygt Ja kunde växla upp utan dubbeltramp.men ner var värre,tror ja var tvungen att stanna . blir mer övning imorgon,ska prova den där sugga-varianten och även skanna(läsa) manualen här på forumet. hoppas nån här kan ge svar på den lustiga kroken på baxaxeln? även varför det sitter en extra gaspedal som ar placerad där passageraren sitter(bakåtvänt) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 13 Juni , 2013 Rapport Share Postad 13 Juni , 2013 Ja nog har man skaffat sig lite jobb alltid, men å andra sidan måste ja ha nått sidoprojekt,annars blir det drygt Ja kunde växla upp utan dubbeltramp.men ner var värre,tror ja var tvungen att stanna . blir mer övning imorgon,ska prova den där sugga-varianten och även skanna(läsa) manualen här på forumet. hoppas nån här kan ge svar på den lustiga kroken på baxaxeln? även varför det sitter en extra gaspedal som ar placerad där passageraren sitter(bakåtvänt) Kroken som sitter på bakaxeln är original och användes när plan skulle bogseras. Mellan stolarna mot bakvägen sitter en spak som med vire sitter kopplad på draget och med den lossades planet. Gaspedalen skötte teknikern som satt bredvid och höll uppe motorvarvet när den frontmonterade generatorn drogs igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 13 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 13 Juni , 2013 Tack igen för infon OPJ!! då vet vi bla att kroken är där den ska. Sen har ja en annan undran om oljefiltret,antar att det är ett papp/insattsfilter i den oranga behållaren på höger sida om motorn,vart får man tag på detta? oljan är ganksa svart och ett oljebyte är nog hög prio Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 13 Juni , 2013 Rapport Share Postad 13 Juni , 2013 https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=1039&ktlg_lang=1&ktlg_03_sFrNo=408695&ktlg_03_sFrNoList=408695&ktlg_subpage=0&gobackToPage=3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 13 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 13 Juni , 2013 Är det bara att ta med nr "PF 1025" eller "4011558650704" in till närmaste reservdelshandlare som handlar med mann-filter tro? Kan förresten summera lite ang dagens mek och rengöring. Fick göra rent förgasaren ytterligare en gång,detta pga av mycke skräp o annat i tanken som följer med. den började gå extremt dåligt för att plötsligt dö helt,gjorde rent/tryckluftsblåste filtret vid pumpen och tog även förgasaren med,märkte även att nålventilen som styrs via flottören var lite seg,så jag putsade denna lite lätt med en smärgel. Nu går den kalasfint men blir inge mer körning föränn ett vanligt plastfilter monteras före pumpen. plockade även bort dom dåliga belysningshållarna/skärmarna bak då dessa va i ett mycket dåligt skick. Sen har beau var här med lite utdrag på tl11/12 och vi har analyserat skillnaderna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 13 Juni , 2013 Rapport Share Postad 13 Juni , 2013 PF 1025 ska räcka! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 13 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 13 Juni , 2013 Ok tack för det! sen skulle ja ha tag på en packning till flottörhuset i förgasaren?? fick den tätare idag efter att ha korsdragit lite bättre men den är sliten och klarar inte så många demonteringar till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 14 Juni , 2013 Rapport Share Postad 14 Juni , 2013 Altyco parts i stockholm har komplett packningssats till förgasaren. 08-7079045 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 16 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2013 Ok Tack igen Jo förresten vad är det för konstig"trumma" som sitter vänster om ratten?? tror det stod warner på den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 17 Juni , 2013 Rapport Share Postad 17 Juni , 2013 Jag tror att det är manövreringen till bromsat släp. Det finns några mysko uttag bak av gammal militär standard, det var då elstyrda bromsar på kärrorna. Är det så att du känner att du gärna vill bli av med "spaken" så är jag nog intresserad av den, är en av få detaljer jag inte har till min bil. Visst är det spaken som syns på bilden? Bild lånad från startbilsbloggen---> http://startbil.blogg.se/index.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 17 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2013 Ok tack,det var lustigt ,jo ett uttag finns det bak iaf, spaken finns inte kvar på min tyvärr. Det kankse går att tillverka en sådan spak om man vill??,ja har läst startbilsbloggen häromdagen när ja googlade Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.