Gå till innehåll

VIKTIG INFORMASTION: Terrängbil.net hackad


Rekommendera Poster

Natten till den 13/6 2013 blev Terrängbil.net åter hackad, det resulterade i att sajten automatiskt blev stängd. 

 

Jag har nu rensat och uppdaterat sajten och forumet, och hoppas med det att problemet är löst. Webhotellet

skall köra ett nytt sök på vårt område.

 

När sajten går offline, så finns det flera platser att inhämta information från. Du kan se på våran grupp på Facebook, eller

så får du information via en mail som skickas ut av mig. Önskar du informations mail är det viktigt att du slår på denna

funktionen.

 

Här får du mer information om info brev: http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/8957-aktivera-administrator-mail/

(441 medlemmar har aktiverat denna, det är för dåligt! Vi skickar endast ut ett par mail om året, så du kommer inte få fyllt upp din brevlåda med spam)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att vi är uppe igen  :)

Har sagt det förut och säger det igen, jag har ingen förståelse för de som hacker ett så egentligen litet forum , om man ser till antal aktiva medlemmar som Terrängbil.net, då det inte är vinst drivande eller politiskt samt religöst ställnings tagande eller enligt mej stör "etern" speciellt mycket, ser jag inte poängen i att lägga energi på det hela.

 

Nåja fint att det finns kunnig personal och ägare bakom som får oss på fötter igen  :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett JavaScript som styr Galleriet som fick genomgå... Allt på SQL servern ligger tryggt, det gäller för exempel lösenord..

 

Ett annat förtydligande:

Någon var orolig över sitt VIP medlemskap och kopplingen mellan oss och PayPal. Vi/Forumet sitter inte på era inloggningsuppgifter till PayPal. Det enda forumet gör är att skicka info til PayPal om att det är tid att köra betalning för medlemskapet. Alltså bara ett väldigt enkelt kommando och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...