Gå till innehåll

Hjälp på besiktning NU!!


JvZ

Rekommendera Poster

Instämmer med roadkill!

från VVFS 2003-22

 

6 § Identifieringsmärkning skall vara så utförd att den är tydligt läsbar och svår att avlägsna.

Höjden på bokstäver och siffror i primär identifierings-märkning skall vara minst 7 mm.

Denna höjd får dock mins-kas till 5 mm på bil och släpvagn av 1981 eller tidigare års modell.

Höjden på bokstäver och siffror i sekundär identifierings-märkning skall vara minst 4 mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående besiktningen, jag var inne för 2 veckor sedan med 9033an: Kör in, (ser 3 personal, samtliga med "rötter" i andra länder, inga andra fordon i hallen) första killen (alla var mellan 25-32 år) kommer fram : Vad är detta för fordon? Har jag aldrig sett förut! Jag informerar om "bromsprovaren"! Första killen, kallar på de andra : det står inget om det på hand datorn, jag säger till, gå och kolla på "stora skärmen" : svaret blir : VA! kolla det stämmer! vi skall ej heller kolla avgasvärde. Nu står alla 3 och "tittar" på bilen: ja ljuset står ju bra! Kan du köra fram över gropen? jag säger, det ska ju ni göra, jag betalar ju en slant för denna "syn". Svaret blir då: jamen vi har aldrig kört eller sett en sådan bil! Jag kör fram. (2 av killarna börjar kolla in radio utrustningen: Va är detta, fungerar dessa grejor!?) Nr : 3 går ner i gropen, säger frågande till de andra : vad skall ja se/göra här under. Ingen svarar på hans fråga! Han kommer upp igen, och gör som de andra kollar på grejorna, I bilen!. Skall provköras : den äldste hoppar upp, jag åker med : han kollar signalhornet, frågar om torkarna, jag pekar på knapparna,: han tar knappen för passagerarsidan, Jaha, det är endast en som fungerar (han låter lycklig), jag säger till: en knapp för var sida: svaret blir: Det va som f-n! Kör runt och ger mig ett Blankt papper! Alla andra gånger jag varit här, har det varit mycket kunniga och hjälpsam personal.

Skall ju sägas, att det har ju börjat bli "genrationsväxling", på denna station, Ok, bilen ÄR bra, men tycker nog att det skulle var lite mer kunskap hos dessa grabbar. Nu var de enbart överväldigade av att se "en sån gammal bil i det skick".

Vart var detta om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...