Gå till innehåll

Ledartavla

  1. Moflafa

    Moflafa

    Korpral


    • Poäng

      2

    • Innehålls Antal

      13


  2. Fredrik L

    Fredrik L

    Moderators


    • Poäng

      2

    • Innehålls Antal

      2 438


  3. H.Hansen

    H.Hansen

    Administrators


    • Poäng

      1

    • Innehålls Antal

      5 623


  4. eile

    eile

    Major


    • Poäng

      1

    • Innehålls Antal

      2 409


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2019-12-21 på alla områden

  1. Nu har man blivit valp ägare sen en månad tillbaka, Valpen är en L3314HT från 1967 med mekanisk vinsch samt med en B20 från en C202 1979. Överlag så är valpen inte allt för original då mycket är bytt och ägaren innan har gjort något läskigt med kablarna (Har totalt tagit bort ca 6-7m kabel i dagsläget) då det var förbryllande över hur mycket han hade dragit. Tror ej han hade fått ordning på laddningen då när jag köpte den så lös laddningslampan som den skulle göra, alltså att den slocknar när den laddar, det var dock inte fallet. Trots detta så laddade den inte därav dog ca 30 minuter efter påbörjad färd. Som tur var hade jag vänner i trakten som hade en Volvo 144 som skulle skrotas som vi tog lampa ifrån och kopplade om kablarna då ägaren innan hade kopplat generatorn tokigt så var bara glad att ingen kabelbrand hade inträffat. Efter 6 timmar av körande i 50-60km/h samt några stopp för bensin och sightseeing så kom man äntligen hem med valpen, fick den relativt billigt. När man kom hem så var det att koppla upp värmefläkt i bilen och börja pilla med lite allt möjligt och göra en snabb service av motorn utifall att han innan ej gjort något. Dagen därpå kollade jag tändning och ställde in den, denna helg ska jag byta brytare, kondensator, kablar och fördelarlock. Hade även tänkt smörja upp allt men har ej kunnat finna ett smörjschema, är det att krypa under och leta för hand som gäller? Sett många länkar men de är ej aktiva längre. Jag har läst lite och fått lite idéer på saker och ting att göra när man får tiden över iallafall. Vad jag såg så hade Eile gjort skärmkanter av 4-kant profil så jag funderar på att göra om mina skärmkanter eftersom just nu är de endast 1mm plåt som inte ens är svetsat på, är bara popnitat på originalplåten. Hade också tänkt lackera om valpen till någon roligare färg än rollad militärgrön med svart inslag på vissa delar. Jag har lite saker på valpen som jag har bestämt att lägga prio på: Skärmkanter, översyn bromssystem, smörja upp allt, försöka få bort så mycket kondens som möjligt (Är helt dränkt på insidan av taket), kolla över värmekran då temp regleringen inte funkar och få ordning på kablar i bilen. Är det något som man BÖR se över när man ändå håller på och vad ska man hålla utkik efter? Ge gärna tips om ni har några då detta är min första valp! Bilder kommer läggas upp inom kort, finns en bild i "Visa upp din Volvo Valp".
    1 poäng
  2. Det kan ju bli riktigt kul att träffas lite TGB folk. Kanske lite långt att rulla med 912:an, ca 40 mil....., så det får nog bli 11:an i så fall
    1 poäng
  3. Klart lockande. Särskilt att det går att komma med ett tungt fordon. Om jag inte åker på jobb eller tvingande familjejox som ännu är okända så torde det dyka upp en tjockhudad veteran. Borde fått ordning på bromsarna tills dess.
    1 poäng
  4. Kättilstorp i all ära men om man nu kan välja mellan en TGB träff på ett riktigt potent körområde och Kärringberget i Skövde borde valet vara löjligt lätt........ Hur ofta får man möjligheten att träffa likasinnade och både se och snacka TGB långt in på småtimmarna?
    1 poäng
  5. Här är då lite aktuella bilder på valpen min, inte den mest städade.
    1 poäng
  6. Kul . Välkommen hit När det nämns då känns det som att se över vilka filer som är trasiga och fixa dem. Något jag skall se över
    1 poäng
  7. Är du van vid svetsen gör du lätt skärmkanter men annars finns ju numera ekonomiplåtar och du behåller original värdet. Jag valde även att dra upp sido biten något högre så den stämde med skärmkanterna. Men se först hur mycket rost som finns lättare att byta stora bitar än massa smått och mycket på valpen går att ändra till det bättre vid golv vid hjulhusen mm.
    1 poäng
  8. Intresset för att köra längre bort än sitt egna dynghål är tyvärr inte så stort Tänk hur kul vi kunde ha om fler kunde tänka sig att köra en bit för att träffas. Jag planerar i vilket fall att komma upp oavsett om det bara blir Hasse och jag, men jag hoppas givetvis på så många som möjligt Svana och co klart ni ska fixa till bilarna och visa upp både bilarna och hur man kör dem Skulle vara väldigt kul att sitta runt lägerelden och tjöta bilar och äventyr
    1 poäng
  9. Idag har jag faan äntligen fått ordning på bromsljusen! Glapp i högre lyktan. Brände tre stycken säkringar innan vi hittade det. Plusblecket till lampan låg emot lampansbakdel. Enkelt fixat med eltejp. Nu är det bara besiktningen kvar, sen ska det köras jävlar i mig! Några tips på besiktning som är vana att ta tgb 11? I skåne
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...