Gå till innehåll

Tändinställning B18


Rekommendera Poster

Om man läser Beskrivning del II för Valpen så står det att man skall koppla stroboskoplampan på tändkabel nr. 2 vid tändinställning.

Läser man andra Volvoforum med B18 motorer står det att man skall koppla in stroboskoplampan på tändkabel nr 1.

 

Vilket är rätt? Eller är bägge rätt och det spelar ingen roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en "civil" bil med B18 motoren (eks. Amazon) er mærket til indstilling af tænding ved nederste remskive synligt ovenfra. På Valp'en er dette mærke umuligt at se - derfor er der på bundkarrets forkant ved nederste remskive monteret et ekstra tændingsmærke. Som følge deraf skal stroboskoblampen tilsluttes 2'erens tændkabel - og tændingsindstillingen kontrolleres under bilen!

 

Min L3314N er yderligere "velsignet" med 24 volt samt skærmede tændkabler hvilket ikke gør tændingsindstilling lettere, derfor anvender jeg denne metode:

 

Motorkappen fjernes og strømfordeleren løsnes så den lige akkurat kan drejes med håndkraft uden at være helt løs. Med motoren startet grovindstilles tændingen således at tomgangen er jævn. Derefter finjusteres ved at jeg efter at have prøvet at køre finder lige nøjagtig det punkt, hvor bilen tager gassen uden udsættere, yder optimalt og ikke tændingsbanker. Det lykkes som regel ikke i første forsøg, derfor er en øde strækning perfekt til dette - det giver mange stop og justeringer undervejs. Og da min bil er "kanvas-modellen" kan strømfordeleren drejes fra førersædet.

 

Efter justering strammes strømfordeleren igen.

 

Tom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...