Gå till innehåll

Lämpliga batterier till TGB30


Rekommendera Poster

Ja, det är AGM 95Ah jag använder i alla fyra bilarna. De är ju smalare än originalbatterierna så med en 50x50 träregel bakom batterierna kommer de ut lagom mycket för att hållaren ska passa.

 

Förra veckan flyttade jag en bil som stått sedan maj. Fullt drag i batterierna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

 

Vad för slags batterier är du ute efter ???    bodelsbatterier eller startbatterier  ?  och hur stora ...

Jag har bra kontakter med  http://www.batteriexpressen.se/

 

// Peeter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag gick på Wingflyers råd och införskaffade AGM batterier från Biltema. Hittills har dom fungerat perfekt och är rätt imponerad. Gjorde ett start försök i -17 (med motorvärmare) och det tog ett bra tag att få igång motorn. Uppskattningsvis 1-2 minuter, men igång gick den i allafall. Nåväl, någon vecka gick och tänkte att det är väl bäst att ladda så jag får igång henne till nästa dag, satte i laddaren och efter diagnosen så visar den fullt batteri:) Är detta normalt? Startar lätt som en plätt nu i värmeböjan som har svept över norrbotten:)

 

 

post-9580-0-96034600-1454199439_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också med Biltemas gula batterier i min 30-bil, Inga problem att starta vid -5 efter att den stått i drygt 3 månader. I och för sig startade 40-bilen med "standardbatterier" också bra när det blev milt efter köldknäppen på -20 i två veckor. Det återstår att se vilka som kroknar först :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också med Biltemas gula batterier i min 30-bil, Inga problem att starta vid -5 efter att den stått i drygt 3 månader. I och för sig startade 40-bilen med "standardbatterier" också bra när det blev milt efter köldknäppen på -20 i två veckor. Det återstår att se vilka som kroknar först :)

 

Ingen motorvärmare vid -5 grader? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Nu har mina FMV original 160Ah-batterier kommit från Kvibergs Överskott.

 

attachicon.gifp_150707_140951q.jpgattachicon.gifp_150707_140958q.jpg

 

De är ytterst väl förpackade:

attachicon.gifp_150707_141352q.jpgattachicon.gifp_150707_141621q.jpgattachicon.gifp_150707_141728q.jpgattachicon.gifp_150707_141755q.jpgattachicon.gifp_150707_164135q.jpg

 

Det gick åt 20 liter batterisyra för två batterier!

 

/Stefan

 

Hur gör man som privatperson med batterisyran? På Batteriexpressens webbsida står det att man skall ha tillstånd osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...