Gå till innehåll

Ramme nr. ?


tgblars

Rekommendera Poster

HJELP!! Fikk ikke godkjent TGB 11 min da Biltilsynet ikke fant rammenummeret på bilen. Det er et tykt lag med understells masse på hele rammen. Er det noen som kan fortelle meg nøyaktig hvor det er og gjerne legge ved et bilde e.l.  På forhånd takk... Mvh. Lars 92027274

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Er det noen som har erfaring med store hjul på tgb 11 med orginal B30 motor? Jeg hadde IROK 36x13,5 på en TGB jeg hadde for noen år siden, syntes det fungerte bra. Har planer om og bredde orginal felgene 3" og kjøpe Creepy crawler 37x14,5 dekk. Subber de ved terreng kjøring? "Orker" en B30 og dra rundt disse? Er takknemlig for tilbakemeldinger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja en 11 har lägre utväxling än din 13 Svana så den kommer att gå en hel del tyngre med så stora ostar på.

 

Om jag vore som du tgblars skulle jag kollat hur det fungerar och om det visar sig gå lite trögare och fortare än du vill så kan du säkert byta utväxling till 13 med någon här på forumet. Du byter hela diffen med någon 13 ägare.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja en 11 har lägre utväxling än din 13 Svana så den kommer att gå en hel del tyngre med så stora ostar på.

 

Om jag vore som du tgblars skulle jag kollat hur det fungerar och om det visar sig gå lite trögare och fortare än du vill så kan du säkert byta utväxling till 13 med någon här på forumet. Du byter hela diffen med någon 13 ägare.

Takk Fredrik L... Ja det er utveksingen jeg blir bekymret for, vil jo ha en akseptabel bil på veien, såvel som en bra terreng bil ;) Ingen som kjenner noen som har prøvd dette?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns säker en gäng som kört med 37" däck på 11 utväxling.

Jag känner till en handfull killar men ingen av dem är aktiv på forumet längre.

 

Din landsman 1911 här på forumet bytte sin 11 uväxling mot min 13.

Såg att han inte varit inloggad på forumet sedan slutet av förra året men du kan ju skicka ett pm til honom och hoppas att han knappat in en mailadress oxå.

 

På väg tror jag att det fungerar utmärkt men i skogen tror jag den blir lite slö och för snabb.

Svårt att få perfekta egenskaper både på väg och i skogen så man får kompromissa och bestämma sig för var man vill att bilen ska gå bäst.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med creepy 37x14,5 och jag tycker det ser ut att funka fint. Det blir skillnad mot orginalhjulen men jag tycker det funkar bra.

Visst om man ska klättra i branter på stenigt underlag och vill köra på tomgången så är det inget vidare. Men med lite gas så går det bra och inte för fort heller.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...