Gå till innehåll

Lämmstorlek :-)


Rekommendera Poster

Såg själv hur rubriken kan ehh misstolkas när jag skrev den, men nu pratar vi alltså Terrängbilar, inget annat  <_<

 

Vet att jag läst nåt om det här förut, men är tyvärr lite för lat just nu för att leta.

 

Det jag undrar är. Är det samma mått på lämmarna på 30 och 40 bilar, bara det att 40:an har en ``sektion´´ till?

 

Alltså kan jag ta från en 40:a och utan problem montera på en 30:a?

 

Tacksam för all hjälp jag kan få  :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Lite tungtgb grejor som blev gjorda idag.

Nu när jag har lyft av trupphytten för att kunna utnyttja hela flaket måste lämmarna åtgärdas för att passa med stakar i standardfästen. Lämmen  till trupphyttvarianten går förbi staken :blush: .

post-9023-0-53174800-1428770970_thumb.jpg

Antingen får man köpa passande lämmar för 1.000Kr/st eller göra om de långa.

Det är inte svårt att korta lämmar. Häng dit lämmen och märk på där staken ska vara. Lossa stålet på listen längs lämmen och ta bort lämmlåset.

post-9023-0-68546900-1428772039_thumb.jpg

Vänd lämmen med listen nedåt, rita en linje tvärs över lämmen efter märkningen ovan, såga av lämmen och kantlister med metallblad i sticksåg.

post-9023-0-67815600-1428772249_thumb.jpg

Ta bort kanlisten i framkanten på den bortkapade lämmbiten och montera denna på den kortade lämmen.

post-9023-0-09181800-1428771931_thumb.jpg

Banka tillbaka listen och montera lämmen, :wub:  Äntligen hemma :lol:

post-9023-0-59236200-1428772685_thumb.jpg

Klar för studenten ^_^

Ojdå där saknas visst lite grejor :unsure:

post-9023-0-54631400-1428772592_thumb.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skruvad kantlisten med 15mm galvad plåtskruv. Det var meningen att bli en tillfällig lösning men blev så skapligt att det kanske förblir så. Kantlisten var svetsad i hörnen och där tänkte jag att jag skulle borra och dra i en skivskruv med försänkt skalle in i kanten på skivan så att den inte fläker ut sig.

 

Tänka sig tvärtemot alla erbjudanden på nätet så var min läm för lång och behövde kortas! Annars verkar motsatsen vara det vanligaste. :lol: :lol: :lol:

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: jag dör av garv..

Bonden Jansson som skadade sig när han var till Lantmännen o lossade vete, undrade varför sköterskan rodnade när hon läste journalen o sen kikade under täcket. Han läste själv "Vid sädestömning, tappade lemmen på foten"

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...