Gå till innehåll

Uppställningsplats 6/6


Rekommendera Poster

Utmärkt, utgår från att vi åker på att gräva värn och rulla ut maskeringsnät oxå  ;)

 

Även vi kortväga besökare blir nog sugna på att övernatta på denna plats.... jag bokar bra väder med han där uppe, minst 20 grader och en ljummen sommarbris på kvällen.

 

Om någon har ett 12/20-tält så kanske det skulle göra sig bra på kullen?

 

Ved kan jag ta med mig isåfall.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ved har vi, den lever och kallas träd, ta med motorsåg istället :) bra plan för övrigt då jag har en kp-bil och en Brockway lastbil och en FH77 KARIN pjäs på väg in 5/6. Så vi kan gott hitta på något trevligt samkväm, för dom/ oss som övernattar. Kan kanske ordna en kortare terrängövningsbana oxå, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100% org är inte vad vi eftersträvar. Pietetsfull renovering är tex helt ok. Vi är ett militärt Fort och eftersträvar en militär prägel. Väldigt ombyggda, omilitäriskt färgglada osv undanbedes 6/6 då vi går ut med detta som "militärfordonsutställning" är säker på att alla förstår vår avsikt. Känner någon osäkerhet, maila en bild info@o2fort så kan vi prata. Vid "stort" intresse från "andra" fordon, kan vi säkert ordna träff en annan dag, men 6/6 ser vi bara "militära" fordon tack.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väl vinschen fram och däckena som ej är original.

Takräcket med lampor på kan jag lämna hemma, och led rampen fram skall inte sitta där den sitter nu på nya hytten.

Den kommer vara ny lackad i rätta färgerna och utan all dekal trim, Ja terrängbil.net dekal kommer nog sitta på någonstans, jag skall naturligtvis ha sjukvårds skåpet på, med original inredning, dock ej komplett med all utrustning som syrgastuber och annat.

Jag får hänga ett camo nät över vinsch och däck, ja sådana byter man ju även på gamla bilar eller  :unsure:

Får skicka en bild när jag satt på nya hytten och lackat skåpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enl vad du beskriver tycker jag att det låter helt ok, Det finns genom åren en vansinnigt massa olika varianter på samma ursprungsbil, prov, lokala avvikelser, mellan förbandstyper m.m. Så att kunna säga att det med 100% säkerhet ALDRIG rullat ett enda fordon av din typ i FM med vinsch, är enl min erfarenhet omöjligt. Där av är det ingen stor sak för oss.  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...