Gå till innehåll

Bromspaj


Pebl

Rekommendera Poster

Var ikke bremsesylinderen bak, der var det knusktørt, er nok noe oljesvetting fra portalen. så da er det vel bare bremseservoen/ene som er årsak regner jeg med. Ser det er litt fuktighet i bånn av ene servoen, den andre er det helt tørt under. Men er litt skeptisk til å skru løs denne bremseservoen i fare for  Ã¸delegge nipplene til bremserørene ettersom det er trangt å komme til oppunder der de sitter. Lønner det seg å ta begge 2 når man først er igang??

Hvor går slangen fra bremsevæskebeholderen?? Går den rett ned til bremseservoen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bare skrue/ta i stykker spændebånden på boosteren Og lige vippe slangen fri, så kan du komme til at kigge ned og se om der er " sovs i gryden"..

altså lad alle bremserør sidde fast. Løsn spændebåndet og vip topdelen lidt til siden...Så skulle du kunne skille det fra hinanden og lige lure ned i bunden af boosteren og se om væsken er her.

 

Ellers fin en klar slange der passer i vacum slangen på motoren og ned til boosteren. Og lad den gå rundt 2 gange eller mere i net loop. Start bilen. Når den så suger vacum skulle du helst ikke kunne se en masse væske dråber samle sig i slangen

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mest sannsynlig bare en lekkasje i slangen som går fra bremseveskebeholderen. Røyk noe veldig fra radiatoren her og da så jeg det lå masse fuktighet på toppen av radiatoren og det var bremseveske. Hvor får jeg tak i slanger som tåler bremseveske?? Duger vanlig drivstoffslanger eller går de i oppløsning av bremseveske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bromsvätska är ganska skonsam mot gummi så det ska fungera fint med bränsleslang. Skaffa dock en slang av bra kvalitet från något företag som säljer grejor till industri eller bilverkstäder :wub: . Lågpris slang typ BILTEMAs slang torkar väldigt snabbt sönder :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slangen mellan bromsvätskebehållaren och huvudcylindern behöver inte tåla tryck och är därmed inte så känslig som andra delar av bromssystemet! Vill man vara 100% säker på vilken slang som är lämpligast måste man först bestämma vilken sorts bromvätska man vill använda och sedan kolla med tillverkaren av denna vad de rekomenderar för slang. Det finns såväl glykolbaserade som silicone- och mineraloljebaserade bromsvätskor.

 

När det gäller den trycksatta delen av bromssystemet används ju hydraulslang typ Dunlop/Hiflex eller Hydroscand så sådan bör ju hålla, men jag tycker det vekar onödigt då jag aldrig haft problem med att använda bränsleslang på mina bilar.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Kan du lokkes til at tage et billede af indmaden i "cylinderen" når du får det taget i stykker. (Har ikke luret hvordan jeg får det fra hinanden endnu...)

 

 

Her er et lille billede af den pakning som overhovedet ikke pakkede tæt på cylindervægen:

attachicon.gifIMAG0106.jpg

Hej. Är det någon som vet var man kan få tag på bara denna packningen?

Beställde reservdelssats på ebay för ett tag sedan och denna packningen var fel i satsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...