eile Postad 23 Juni , 2015 Rapport Share Postad 23 Juni , 2015 hdd magneter är löjligt små, lägg någon 10 hos verktygsfirman och köp riktiga grejer bästa är att ha med ena ände gängad så man kan enkelt dra in en skruv om man vill göra ett verktyg av magneten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Toolman Postad 1 September , 2015 Rapport Share Postad 1 September , 2015 Jag har en inbankning i plåten där hög låg spaken tar i karossen i övre läget. Ögglorna i länkaget bak vid fördelningslådan har med tiden blirvit rätt ovala och utan justering räckte helt enkelt inte rörelseutrymmet till. Det kan itne vara så att ditt länkage också är slitet och behöver justeras? Min tanke är att spaken inte går att dra tillträckligt långt upp mot lodrät för att stanna kvar i hög 2wd. Det förklarar dock inte varför den hoppar ur låg 4wd Min plan är att nån dag när jag orkar ta ur sprintarna i länkaget och svetsa på brickor med rätt storlek på hålen så att växelbytena blir mer distinkta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peter Strandberg Postad 6 September , 2015 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2015 Jag har testat med utan spak också, hög 2wd ramlar ur ändå, lika med hög 4wd. Nu fick jag min reservframaxel levererad från Pajala, han lämnade även en fördelningslåda med krossat hus... kanske går det att bygga nåt fungerande av de två vem vet. Just nu ska jag få motorn att gå igen, efter en bärgningsauktion har det blivit nåt med tändningen. Tändkablarna slår gnistor mot ventilkåpan när man håller dem emot, och den går inte med startgas rakt i förgasaren. Testar tändstift först. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.