Gå till innehåll

Ur-valp håller inte kvar högväxlarna


Rekommendera Poster

  • 2 months later...

Jag har en inbankning i plåten där hög låg spaken tar i karossen i övre läget. Ögglorna i länkaget bak vid fördelningslådan har med tiden blirvit rätt ovala och utan justering räckte helt enkelt inte rörelseutrymmet till.

 

Det kan itne vara så att ditt länkage också är slitet och behöver justeras? Min tanke är att spaken inte går att dra tillträckligt långt upp mot lodrät för att stanna kvar i hög 2wd. Det förklarar dock inte varför den hoppar ur låg 4wd :(

 

Min plan är att nån dag när jag orkar ta ur sprintarna i länkaget och svetsa på brickor med rätt storlek på hålen så att växelbytena blir mer distinkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat med utan spak också, hög 2wd ramlar ur ändå, lika med hög 4wd.

 

Nu fick jag min reservframaxel levererad från Pajala, han lämnade även en fördelningslåda med krossat hus... kanske går det att bygga nåt fungerande av de två vem vet.

 

Just nu ska jag få motorn att gå igen, efter en bärgningsauktion har det blivit nåt med tändningen. Tändkablarna slår gnistor mot ventilkåpan när man håller dem emot, och den går inte med startgas rakt i förgasaren. Testar tändstift först.

 

post-9355-0-33202400-1441564608_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...