Gå till innehåll

Backkamera TGB1111


Peeter

Rekommendera Poster

Körde på detta kitet från Aliexpress.

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-New-9-inch-Quad-Split-Car-Monitor-4-CH-White-SONY-Back-up-Rear/2054883561.html

Man får ju räkna med ca: 500:- i tull och exp.avgifter på inköpspriset också.

 

Jo man kan se alla 4 vyer samtidigt eller kamera 1+2 eller alla andra kombinationer eller bara en enda kamera.

Kommer ju med en lite trådlös kontroll också om man inte när skärmen 

 

Nää , ingen kamera under bilen ... ville ha en i alla hörnen istället

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prisvärt kit! Valde du mirror cameras eller non-mirror? Free shipping via DHL? Finns det nån slags utgång på skärmen så man ka koppla på en kamera/minneskort  och spara tex bilder eller film?

 

Coolt att sätta backkamera på en TGB1111, det är väl isärklass bäst rumtomsikt på cabben.... ;)   Säger en inbiten TGB131 helkarossförare med knölig bakända. Vill-ha faktorn är rätt hög.

 

Rock on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har monterat alla kameror bakåt så körde jag alla som Mirror image Cameras

"the mirror image camera is for back view and non-mirror image camera for front "

 

Tyvärr inga utgångar på skärmen. Endast en kabel ut med kontakt som ska kopplas på nästa kabel som har lite kablar i andra ändan för 4 kameror ,jord,ström , blinkers vänster+höger och aktiverings strömsladd   

 

Japp  det var fri frakt med DHL, var och hämta min 5 dagar efter beställning på DHL i Arlanda. 

 

 

Har man inte kapellet på som har man ju inget att klaga på  med runtomsikten  , men med kapellet på så är det lite sämre sikt med plastfönster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt  Peeter! Eftersom jag själv kör TGB131 är jag i stort behov av backkameror. Bor ju på Odenplan och det ska fickparkeras bland Porschar och Ferraris. För att inte prata om hur bra det är i skogen. :-)

Att jag inte gått och köpt något ännu beror på att jag inte vet vad jag ska köpa. Jag vill även kunna spela in kamerorna på minneskort. En ännu galnare idé är att jag ska kunna streama video-feeden via min WiFi-router som står i fönstret där vi bor. Mest för att det är kul att höra folk på gatan prata om bilen. Kanske något som bygger på en Mini-ITX-dator med 9-19V DC-strömmatning. http://www.asrock.com/m/index.asp#Q1900DC-ITX=Features

 

Hur hög upplösning är det i kamerorna?

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart bakåt?

 

Vänta, jag ska bara kolla i kamerorna. Klart bakåt!

 

Skott kommer!

 

 

Räknas detta som container?

 

"klart bakåt" är bara en fras utan betydelse, så du kan hoppa TV-kollen...

(en E-grupp på skidor 25m bakom PV bandvagnen är i alla fall inget skäl att inte skrika "klart bakåt"- i know!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade in länken där Peeter handlade kamerorna. Farligt att surfa runt på Aliexpress. :-) Hittade denna kamerainspelare med Full-HD-upplösning. Som skärm får man använda sin surfbräda.

http://www.aliexpress.com/item/High-Definition-1080p-Security-Bus-car-Camera-3G-mobile-dvr-4CH-WIFI-G-Sensor-GPS-3G/1977349449.html

 

Det där med klart bakåt har jag bara övat en enda gång i lumpen då vi skulle skjuta med ett granatskott eller vad det heter. Var ju inte igår man gjorde lumpen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...